سراج مطرح کرد؛

9 گزارش درباره نجومی بگیران به سران قوا اعلام شد/ تحت فشار و تهديد در مبارزه با فساد هستيم

رئيس سازمان بازرسی كل كشور با بيان در مبارزه با فساد تحت فشار و تهديد هستند، گفت: مسئله اين است كه مسئولان ارشد كشور حامی ما هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر سراج رئيس سازمان بازرسی كل كشور در حاشيه همايش مديران سازمان بازرسی كل كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا در مبارزه با فساد تحت فشار و تهديد هستيد گفت: بله.

وی افزود: كسانی كه ميلياردها تومان از راه فساد به جيب زده اند و ايادی آن ها به ما و مأموران ما فشار می آورند اما خوشبختانه مسئولان ارشد نظام در اين راه حامی ما هستند.

وی در مورد آخرين اخبار از استرداد خاوری گفت: در همايش‌ها و جلسات بين المللی و اخيرا در همايش تايلند موضوع را پيگيری كرديم تا همه افرادی كه پولشويی می كنند، ديپورت شوند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در مورد نجومي بگيران گفت: تاكنون ٩ گزارش در اين ارتباط به سران قوا داده ام و گزارش نهايی نيز به دادسرای تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: البته در يك گزارش كه مربوط به استان‌هاست، نام ١٢٦٦ نفر و در گزارش مربوط به مركز نيز نام ٢٩٨ نفر به دادسرا داده شده است.

سراج با بيان اينكه بسیاری از اين افراد را نمی‌توان تحت پيگرد كيفری قرار داد، گفت: اما در مورد شركت ها، بيمه ها و بانك ها، ٨٤ الحاقی گرفتيم و به دادسرا داديم و آن ها نيز در حال احضار هستند.

وی ادامه داد: از همه قوا و سازمان ها كمك می گيريم و مدارك جمع آوری شده را به مراجع مربوطه ارسال می كنيم و اگر تخلفی باشد كه قطعا هست، از مديركل به بالا به نهاد رياست جمهوری اعلام می شود.

سراج در مورد گزارش تصادف ٢ قطار در سمنان گفت: همان ٤٨ ساعت اول يك گزارش و اخيرا هم گزارش دوم آماده و ارائه شده است.

رئيس سازمان بازرسی كل كشور در خصوص آلودگی هوا گفت: تاكنون ٢ گزارش كامل آماده و به روسای قوا ارائه شده، همچنين گزارش كيفری نيز بررسی و آماده شده كه ارائه می شود.

وی در خصوص شكايت سازمان بازرسی از وزارت بهداشت به ديوان عدالت گفت: اين موضوع را از ديوان پيگيری كنيد. 

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار