عضو شورای هنری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی:

جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی مختص نسل میانی موسیقی‌دانان است

چون بار اصلی اجرا، آموزش و فعالیت‌های موسیقی بر دوش نسل میانی است؛ لذا لازم بود جشنواره‌ای مخصوص این نسل داشته باشیم.

جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بیشتر مختص نسل میانی موسیقی‌دانان استسیامک جهانگیری عضو شورای هنری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی که دارای پیشینه‌ نوازندگی و آهنگسازی و تدریس دانشگاهی است، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با این جشنواره، گفت: همانطور که دوستان در نشست خبری مطرح کردند، این جشنواره نسبت به پیشکسوتان و جوانان بیشتر مختص نسل میانی موسیقی‌دانان است. در واقع نسلی که بار اصلی اجرا، آموزش و فعالیت‌های موسیقی کشور بر دوش آنهاست. لذا احتیاج است که یک جشنواره به طور خاص برای این نسل داشته باشیم. با توجه به اینکه این جشنواره بر سه محور تک‌نوازی، ساز و آواز و گروه‌نوازی است و این محورها در دوره‌ اخیر کم شده‌اند، این جشنواره می‌تواند به طور خاص به این محورها بپردازد.

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که آیا مردم عادی هم می‌توانند مخاطب این جشنواره باشند، گفت: قطعاً همینطور است. اینکه گفته می‌شود جشنواره تخصصی است، به این معنا نیست که مردم عادی نتوانند مخاطبش باشند، بلکه نگاه جشنواره به فرمها تخصصی‌ است. البته در حال حاضر ممکن است مردم خیلی از این آثار استقبال نکنند، اما با توجه به این که سازها و هنرمندان مختلف در این جشنواره حضور دارند، خود این جشنواره می‌تواند باعث آشتی مردم با این فرمها شود.

این عضو شورای هنری جشنواره درباره نحوه‌ انتخاب آثار گفت: آثار به آن صورت گزینش نشده‌اند؛ ما چون می‌خواستیم از همه سازها و سبکها داشته باشیم، طیفی از نسل میانی انتخاب شدند که همه‌ اینها را شامل شود. در واقع لیستی از هنرمندان تهیه کردیم که می‌توانستند این سبکها را شامل شوند که البته بعضی از آنان نتوانستند و قبول نکردند که به جشنواره بیایند.

جهانگیری در پاسخ به این سؤال که آثاری که اجرا خواهند شد در چه سطحی اند، گفت: با توجه به انتخاب‌هایی که انجام شده، انتظار می‌رود که خوب باشند، اما باید دید و الآن نمی‌توان نظر داد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار