9 عامل مهم در ایجاد فساد اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی تهران گفت: بزرگ بودن و دخالت بیش از حد دولت در اقتصاد یکی از موارد اصلی ایجاد فساد اقتصادی بشمار می رود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در دومین همایش مبارزه با فساد ضمن اشاره به عوامل موثر در ایجاد فساد اظهار داشت:  بزرگ بودن دولت یکی از موارد اصلی ایجاد فساد بعد از انقلاب است و همچنین دخالت بیش از حد دولت در اقتصاد از طریق مجوز های غیر ضروری با امضاهای طلایی، وابستگی شرکت ها و بنگاه های دولتی به حاکمیت، اقتصاد بسته، رعایت نکردن قانون در برخی سازمان ها موجب رونق بیشتر فساد می شود.

خوانساری ادامه داد: چند نرخی بودن ارز، تعرفه های گمرکی، قاچاق و نبود شفافیت در اقتصاد توسعه فساد را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 200 هیأت تجاری از کشور های مختلف دنیا به ایران آمدند که به سبب نبودن شفافیت و وجود فساد در اقتصاد حاضر به سرمایه گذاری نشدند.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: برای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد و همچنین رفع معضل بیکاری باید شرایط لازم را برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم آوریم چرا که از سال 90 نه تنها سرمایه بزرگ خارجی به داخل جذب نشده بلکه شاهد خروج سرمایه نیز بوده ایم.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار