رئیس اتاق بازرگانی تهران؛

دولت ملوک الطوایفی اداره می شود/ 26.7 درصد جوانان بی کار هستند

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در طول سه سال گذشته 60 درصد تورم ریالی داشتیم که اثر آن بر ارز لحاظ نشد ضمن اینکه در ابتدای دولت یازدهم قیمت 3650 تومانی داشت و پس از آن در نرخ 3500 تومان تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن تهران در بیست و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به نرخ ارز در بودجه سال آینده اظهار داشت:  دولت در بودجه 96 نرخ 3300 تومان را برای ارز در نظر گرفته که با توجه به قیمت 3970 تومانی ارز در بازار فعلی این اختلاف بیش از 600 تومانی آسیب زا خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار ما از دولت این است تا درباره قیمت ارز٬ واقعیت ها را در نظر گرفته و اجازه دهند قیمت، روند طبیعی خود را طی کند.

خوانساری با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز،اظهار داشت: ارز در دو هفته گذشته با جهش ناگهانی قیمت٬ به مرز چهار هزار تومان رسید که برخی کارشناسان٬ سفرهای اربعین٬ انتخابات آمریکا٬ افزایش تقاضا و رونق اقتصادی را علت این جهش قیمت بیان کردند؛ این امر در حالی صورت می گیرد که مسولان دولتی اظهار نظری در این خصوص مطرح نکرده اند.

وی یادآور شد: در طول سه سال گذشته 60 درصد تورم ریالی داشتیم که اثر آن بر ارز لحاظ نشد، ضمن اینکه در ابتدای دولت یازدهم قیمت 3650 تومانی داشت و  با تزریق ارز حمایتی دولت به بازار٬ در نرخ 3500 تومان تثبیت شد.

وی همچنین اذعان داشت:تصور دولت ها این است که  اگر قیمت ارز واقعی شود پول داخلی تضعیف می شود برهمین اساس قیمت را کنترل می کنند.


رییس اتاق تهران در خصوص میزان بودجه سال 96 و رشد آن نسبت به سال گذشته، گفت: بودجه سال گذشته  320 هزار میلیارد تومان به مجلس ارائه شد که در مقایسه با آن 7.8 درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: در بودجه سال 96 مبلغ 113 هزار میلیارد تومان از طریق مالیات و 110 هزار میلیارد تومان از طریق فروش نفت تامین می شود، ضمن اینکه دلار 3300 تومان در بودجه قیمت گذاری شده است.

خوانساری همچنین اظهار داشت: مبلغ 48 هزار میلیارد تومان بابت یارانه ها٬ 63 هزار میلیارد تومان بابت بودجه عمرانی برنامه ریزی شده که در مقایسه با امسال 21 درصد رشد داشته است.

خوانساری ضمن انتقاد از نرخ بالای بیکاری، اظهار داشت: بر اساس آمار بانک مرکزی٬ 26.7 درصد از جوانان 15 تا 29 سال بیکار هستند که این نرخ بیکاری جای تامل بسیار دارد.

وی در خصوص سفر اخیر خود به اتریش و آلمان عنوان کرد: از آنجایی که اتریش آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در ایران را دارا است و چند بانک کشور نیز جهت همکاری اعلام آمادگی کردند لذا ایران می تواند از فرصت موجود نهایت استفاده را به عمل آورد.

خوانساری درخصوص صادرات کشور ژاپن اظهار داشت: این کشور متقاضی خرید ایران است و حدود ۳ میلیون دلار نفت از ایران خریداری کرده‌اند اما در مقابل حدود ۳۰۰ میلیون دلار به ایران صاذرلت دارشته اند.

وی با تأکید بر اینکه دولت در حال تعطیل کردن صنعت است، اظهار داشت: دولت ملوک‌الطوایفی اداره می‌شود و سازمان برنامه از هیچ موضوعی سردرنمی‌آورد و این از چگونگی تنظیم بودجه مشخص است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار