اوباما: اتهامات روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات، موضوعی مخفی نبود

رئیس جمهور آمریکا گفت اتهامات مبنی بر اینکه روسیه در هک ایمیل‌های اعضای کمیته ملی دمکرات‌ها نقش داشته است، در هنگام انتخابات موضوعی مخفی نبود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به موضوع جنجالی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد. 

وی در مصاحبه با برنامه «دیلی شو» گفت اتهامات مبنی بر اینکه روسیه در هک ایمیل‌های اعضای کمیته ملی دموکرات‌ها نقش داشته است، موضوعی مخفی در هنگام انتخابات نبود و گزارش‌هایی درباره آن منتشر شده است. 

رئیس جمهور آمریکا گفت این اقدام حاوی پیامی خطرناک برای دموکراسی این کشور است و نشان‌دهنده علاقه شدید به محتوای این نامه‌های الکترونیک است. 

اوباما محتوای این نامه‌های الکترونیک را نه چندان جالب توصیف کرد و گفت: اما واقعیت این است که ایمیل‌های شماری از اعضای کمیته ملی حزب دموکرات هک شده‌اند و گفته می‌شود این اقدام از سوی کسانی انجام شده است که به ارتباط با بخش اطلاعات روسیه متهم هستند. 

وی به اظهارات اخیر دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم که گفته بود وی نیازی به گزارش‌های روزانه بخش‌های اطلاعاتی آمریکا ندارد، واکنش نشان داد و گفت آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا مملو از افرادی فوق العاده سختکوش، میهن‌پرست و متخصص است و رئیس جمهوری که دیدگاه‌های آن‌ها را نادیده بگیرد مانند آن است که چشم بسته پرواز می‌کند. 

رئیس جمهور آمریکا گفت زمانی که اطلاعات کمیته ملی حزب دموکرات هک شد ما به سرعت جامعه اطلاعاتی آمریکا و پلیس و ماموران انتظامی را موظف کردیم که درباره این موضوع تحقیق کنند. ما در ماه اکتبر اعلام کردیم که میان همه آژانس‌های اطلاعاتی و بخش پلیس و نیروی انتظامی آمریکا این اجماع وجود دارد که سازمان‌هایی وابسته به بخش اطلاعات روسیه مسئول هک اطلاعات کمیته ملی حزب دموکرات هستند. این مساله یک ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. این موضوع به هیچ وجه مخفی نبوده و به صراحت اعلام شد. 

اوباما افزود: چیزی که باعث شد من تجدید نظر در این خصوص را خواستار شوم این بود که نتایج همه تحقیقات و بررسی‌ها و نتیجه همه فعالیت‌هایی که در طول چند ماه گذشته انجام شده بود جمع‌آوری شوند تا نمایندگان بخش‌های عمومی و نمایندگان منتخب ما بتوانند با اتخاذ راهکارهایی از تکرار این مسائل در آینده و تاثیرگذاری بر انتخابات آتی جلوگیری کنند. 

وی گفت: فکر می‌کنم دونالد ترامپ در ظاهر درباره موضوعی صحبت می‌کند و اقدام دیگری انجام می‌دهد علت هم آن است که دنیای ما بزرگ و پیچیده است. مهم نیست که شما تا چه حد باهوش هستید شما باید بهترین اطلاعات را در اختیار داشته باشید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. تجربه من درباره آژانس‌های اطلاعاتی ما این است که آن‌ها کامل نیستند خود آن‌ها هم این موضوع را تایید می‌کنند. اما آژانس‌های اطلاعاتی ما مملو از افرادی فوق العاده سختکوش، میهن پرست و متخصص هستند و در صورتی که به عنوان رئیس جمهور اطلاعات و دیدگاه‌های دقیق آن‌ها را درباره مسائل مختلف دریافت نکنید این بدان معنا خواهد بود که با چشمان بسته پرواز می‌کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار