ایلام؛

لزوم پیشگیری از آنفلوانزا

مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت گفت: سرعت انتشار و همه گیری تعداد مبتلایان به ویژه ابتلا به ذات الریه ویروسی توجه به پیشگیری از این بیماری را افزایش داده است.

لزوم پیشگیری از آنفلوانزابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمدرضامیرشکاری اعلام کرد : اپیدمی بیماری آنفلوآنزا در همه گیری های بزرگ شدید و کشنده بیشتر در سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای چون قلبی، ریوی، کلیوی، متابولیک، کم خونی و یا نارسایی های ایمنی بروز و ظهور پیدا می کند.

وی افزود: سالمندان و افراد بالای 50 سال، ساکنان آسایشگاه ها و نیروهای شاغل در این اماکن، دارندگان بیماری های زمینه ای مزمن، زنان باردار، کودکان و نوجوانان مصرف کننده داری آسپرین بیشتر از سایر افراد به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می شوند.

میرشکاری تاکید کرد : آنفولاآنزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با علائمی چون تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آب ریزش بینی، تهوع، اسهال گلودرد و سرفه خود را نشان می دهد که علائم آن به غیر از سرفه های شدید تا بین 2 تا هفت روز بهبود می یابد و در کودکان نشانه های گوارشی غالب تر از سایرعلائم است.

به گفته وی ویروس آنفلوآنزا تا 24 ساعت قبل از شروع علائم و نشانه های بیماری در ترشحات دستگاه تنفسی فرد آلوده قابل شناسایی است و دوره نهفتگی آن بین یک تا سه روز است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.