منزوی شدن وزیر ونزوئلایی از سوی کشورهای مرکوسور در اجلاس آرژانتین

وزیران کشورهای مرکوسور وزیر ونزوئلایی را در اجلاس آرژانتین در انزوا قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، به رغم اینکه عضویت ونزوئلا در مرکوسور از اول دسامبر(11 آذر)، به این دلیل که این کشور، تعهدات خود درعمل به قوانین سازمان را ایفا نکرده به تعلیق در آمده است، رودریگز روز سه شنبه اعلام کرده بود که برای شرکت در اجلاس منطقه ای به بوئنوس آیرس سفر خواهد کرد.

در این رابطه رودریگز روز چهارشنبه به همراه «داوید چوکه هوانکا» وزیر خارجه بولیوی که حامی‌ اصلی‌ ونزوئلا در این سازمان می‌ باشد در وزارت امور خارجه آرژانتین حضور یافت.

وی درپیامی در صفحه توییتر خود نوشت: ما اکنون در جلسه مرکوسور هستیم و منتظر وزیران خارجه آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه (کشورهای تشکیل دهنده مرکوسور) هستیم.

با این حال، رئیس دیپلماسی ونزوئلا فقط موفق شد که با «سوسانا مالکوررا» همتای آرژانتینی خود دیدار کند .مالکوررا در این دیدار از رودریگز تقاضا کرد که در راستای تحریم اعمال شده علیه کاراکاس، در جلسه شرکت نکند.

وزیر ونزوئلایی در این زمینه در مصاحبه ای با روزنامه آرژانتینی 'تلام' ضمن تائید تقاضای مالکوررا از وی ، اشاره کرد: اگر اصرار دارند که در جلسه شرکت نکنم ، من از پنجره هم که باشد ، وارد جلسه خواهم شد.

وی در نهایت تقاضا کرد که وارد سالنی که در آن اجلاس وزرای خارجه برگزار می‌ شد، بشود اما سالن خالی‌ بود.

رودریگز در این رابطه از "ناسازگاری ایدئولوژیکی” همتایان خود که "ترجیح می‌ دهند گوش های خود را بپوشانند و برای گوش دادن به حرفهای کشورهای دیگر بدوند”، انتقاد کرد.

وی اشاره کرد که با پیمان سه گانه (برزیل ، آرژانتین و پاراگوئه ) که در سالهای اخیر احزاب راستگرا در آنها به روی کار آمدند ، موازنه احترام بین کشورهای آمریکای جنوبی شکسته شده است.

بنا بر این گزارش، قرار بود که اروگوئه پس از پایان ریاست دوره ای خود در تابستان سال جاری، براساس قوانین سازمان این مسئولیت را به ونزوئلا واگذار کند اما پاراگوئه، آرژانتین و برزیل با این اقدام مخالفت کرده و استدلال آوردند که ونزوئلا هنوز به تعهداتی که برای الحاق به مرکوسور پذیرفته، عمل نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار