شهرکرد؛

فعالیت 204 واحد تولید مرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 204 واحد تولید مرغ گوشتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سام مردانی گفت: در حال حاضر 204 واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ‌ریزی چهار میلیون و 235 هزار قطعه در هر دوره و 18 میلیون قطعه در چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به تولید 21 هزار و 700 تن گوشت مرغ طی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری 22 هزار تن تولید گوشت مرغ در استان تولید شود.

مردانی اضافه کرد: در حال حاضر صدور پروانه تأسیس 160 واحد تولید گوشت مرغ با ظرفیت سه میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ‌ریزی در دستور کار است.

وی ادامه داد: با فعال شدن این مرغداری ها در آینده نزدیک ظرفیت تولید گوشت مرغ استان دو برابر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان فعالیت دو واحد تولید مرغ مادر با تولید تخم‌مرغ نطفه‌دار و تولید 95 هزار جوجه یک روز در هر دوره در چهارمحال و بختیاری گفت: این 2 واحد منبع تأمین جوجه مورد نیاز واحدهای تولید مرغ گوشتی استان هستند.

مردانی افزود: همچنین در حال حاضر شش واحد مرغ تخم ‌گذار با ظرفیت 212 هزار قطعه در هر دوره در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: سالانه سه هزار و 200 تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود که بخشی از این مقدار هم به تخم‌مرغ بومی اختصاص دارد.

مردانی گفت: سه واحد کشتارگاه با ظرفیت 28 هزار تن در سال و 9 واحد سردخانه با ظرفیت سالانه 57 هزار در استان به تولید گوشت مرغ اختصاص دارد.

وی افزود: اصلاح ساختار مرغداری ‌های قدیمی و تغییر سوخت مصرفی به منظور بهره ‌وری بهتر در واحدهای مرغداری با ارائه تسهیلات بلاعوض یا بهره پایین از برنامه‌ریزی انجام شده در برنامه ششم توسعه است.

مردانی ادامه داد: یک واحد پرورش بوقلمون نیز با ظرفیت سالیانه 5 هزار قطعه و تولید 120 تن گوشت در چهارمحال و بختیاری فعال است.

وی افزود: با توجه به تولید بالا در کشور مجوز جدیدی در خصوص تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار و بوقلمون صادر نمی شود و تا پایان سال جاری تنها پروانه‌های تأسیس واحدهای گوشت مرغ که بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات 900 تنی گوشت مرغ از استان به کشور عراق در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: گوشت مرغ تولیدی این استان به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و شرایط قرنطینه‌ای از کیفیت بالایی برخوردار است.

مردانی، میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان در سال جاری را 800 هزار قطعه بیان کرد و ادامه داد: با نظارت و کنترل جوجه‌ریزی و ایجاد تناسب میان تولید و مصرف طی دو سال گذشته در سطح کشور و استان، تولید گوشت مرغ در استان به اندازه نیاز مصرف مردم می باشد.

وی، بالا بودن قیمت تمام شده گوشت مرغ و پایین بودن و یا دیر رسیدن میزان تسهیلات را از جمله مشکلات مرغداران استان بیان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار