شهرکرد؛

آغاز ساخت نخستین سایت پرنده نگری

ساخت نخستین مرکز بازدید کنندگان و سایت پرنده نگری در تالاب بین المللی چغاخور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از ساخت عملیات ساخت نخستین مرکز بازدید کنندگان و سایت آموزشی پرنده نگری در تالاب بین المللی چغاخور خبر داد.

شهرام احمدی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 80 متر مربع و زیر بنای 100 متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: این سایت با همکاری سازمان بین المللی حفاظت از تالاب ها و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی شهرستان بروجن به منظور نصب تجهیزات پرنده نگری از جمله دوربین و تلسکوپ ساخته می شود.

احمدی پیش بینی کرد: این سایت تا سال آینده به بهره برداری برسد.

تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و 300 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد ـ خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و 65 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری قرار دارد.

پوشش گیاهی تالاب شامل گونه های حاشیه ای، نم پسند، شناور و غوطه ور همچون بید، مرغ جگن، پتامژتون، پلی گونیوم، ساز و ... است.

از انواع پرندگان دائمی یا مهاجر این تالاب می توان به انواع غاز و اردک، مرغابی، آنقوت، لک لک سفید، چنگر و انواع حواصیل، کشیم، باکلان، فلامینگو، شکاری ها، یلوه، اکراس، قو، سلیم، کاکایی ها و خروس کولی اشاره کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.