مشهد؛

تشخیص ابتلا به ویروس ایدز در نوزادان با روشهای مولکولی

کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشخیص ابتلا به ویروس ایدز در نوزاد با روشهای مولکولی و آزمایشهای تخصصی در سن ۶ ماهگی میسر است.

تشخیص ابتلا به ویروس ایدز در نوزادان با روشهای مولکولیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسین پور افزود: برای جنینهای مبتلا به ویروس ایدز مجوز سقط صادر نمی شود و یک فرد مبتلا، در صورت مراقبتهای درمانی و دارویی می تواند عمر طبیعی را سپری کند.
وی گفت: در گذشته اگر در جنین قبل از ماه چهارم حاملگی ابتلا به ویروس عامل بیماری ایدز تشخیص داده می شد با مجوز پزشکی قانونی و سایر هماهنگی ها اجازه سقط صادر می شود.
کارشناس مسئول برنامه پیشگیری از ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد فرزندان متولد شده از والدین مبتلا به ویروس اچ.آی.وی را در مناطق زیرپوشش این دانشگاه پنج نفر اعلام کرد و افزود: این افراد شامل سه دختر و دو پسر هستند که کوچکترین آنها دو سال و بزرگترینشان ۲۲ سال سن دارد.
حسین پور گفت: در گذشته پرهیز کامل از بارداری برای والدین مبتلا به ویروس اچ.آی.وی توصیه می شد اما اکنون پدر و مادر مبتلا اگر تحت مشاوره و درمان قرار بگیرند می توانند فرزند داشته باشند زیرا با این مراقبتها احتمال انتقال ویروس به فرزند به شدت کاهش یافته و در حد صفر می رسد.
وی افزود: اگر هیچ اقدامی قبل از بارداری والدین مبتلا صورت نگیرد از هر دو زایمان یک کودک مبتلا به اچ.آی.وی متولد می شود اما با اقدامات مراقبتی احتمال ابتلا به ویروس عامل بیماری ایدز یک به ازا ۵۰ زایمان است.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: تشخیص ، ایدز ، نوزادان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار