همدان؛

«ژنرال‌ها» با پیام صلح آمدند

نمایش «ژنرال‌ها» با پیام صلح، در پلاتو تئاتر شهر همدان بر روی صحنه رفت.

«ژنرال‌ها» با پیام صلح آمدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر مشهدی عباس با بیان اینکه موضوع‌ نمایش‌هایش معضلات نوجوانان است؛ اظهار کرد: سال گذشته به خاطر جنگ در سوریه، لبنان، یمن، عراق و... موضوع صلح جهانی را انتخاب کردم؛ زیرا بزرگترین آسیب برای کودکان و نوجوانان مسئله جنگ است و این کار باید به نمایش تبدیل می‌شد.

کارگردان نمایش « ژنرال‌ها» با تأکید بر اینکه این نمایشنامه این کار ضد جنگ است، افزود: بر این اساس قرار بود شکل و شیوه این نمایش بدون کلام باشد؛ اما به خاطر اینکه ممکن بود مخاطب نوجوان با بخش‌هایی از نمایش ارتباط نگیرد، برای یک شخصیت کلام در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه نگارش نمایشنامه دو ماه و تمرین آن چهار ماه وقت برد تا تولید شود، افزود: سال گذشته به حمایت و تهیه کنندگی کریم صارمی و تولید مرکز کانون پرورش فکری تهران این نمایش اجرای عمومی داشت.

مشهدی عباس با تأکید بر اینکه تئاتری باید تولید شود که ارزش داشته باشد، بیان کرد: باید به خوبی دغدغه‌های واقعی مخاطبان را شناخت. دیگر مسائلی مسثل مسواک زدن و ...برای قشر کودک و نوجوان دغدغه نیست و باید موضوعاتی انتخاب شود که برای کودک و نوجوان نیاز واقعی است.

وی با اشاره به اینکه کارهای نمایشی ضد جنگ تلخی‌های خاص خود را دارد، بیان کرد: این گونه کارها مخاطب کودک را به نوعی و مخاطب نوجوان را جور دیگری درگیر می‌کند و گرفتن این تلخی از آنها کار سختی است.

مشهدی عباس اضافه کرد: تئاتر کودک و نوجوان رشد خوبی دارد و ما اگر کارهای ایرانی را با خارجی قیاس کنیم، خیلی عقب نیست و می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی در شهر همدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.