پيشنهاد فرهنگي آخر هفته؛

از شروع یک جنجال در عروسی تا گذر به غربی ترین نقطه تهران

یشنهاد آخر هفته فرهنگی از انتخاب بهترین راهکارهای گذراندن اوقات فراغت در پایان هفته می گوید.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از  مسائل روزمره کند.

 
فيلم سینمایی آخر هفته: 

با توجه به فرا رسیدن تعطیلات آخر هفته و عیدانه های میلاد رسول خاتم (ص) و امام جعفرصادق (ع)،‌ تعطیلات پنجشنبه تا شنبه فرصت مناسبی است تا زمانی را با کودکان و خانواده ها برای دیدن فیلم سینمایی جنجال درعروسی بگذرانیم.

«جنجال در عروسی» با توجه به ساختار سه بعدی و فضای موزیکالی که دارد، جزو اولین همکاری سینمایی بین ایران و فرانسه محسوب شده و بعد از فیلم سینمایی «فرار از اردو» در پاییز امسال گیشه را برای مخاطبان کودک و وجوان پربارتر کرد.

این فیلم سینمایی به کارگردانی سید علیرضا خطیبی و تهیه کنندگی محمد احمدی قصه مراسم عروسی را بیان می کند که ورود کودکان به آن ممنوع و بچه ها به کلبه ای در انتهای باغ تبعید شده اند. اما بچه ها متوجه می شوند برگزارکنندگان مراسم قاچاقچی مواد مخدر هستند، لذا تصمیم می گیرند تا جشن را به هم بزنند و این آغاز ماجراست.

علیرضا خمسه، میرطاهر مظلومی، نعیمه نظام دوست، مرتضی ضرابی، محمدرضا بحری، مهدی قانع، صاحب حائری زاده، علیرضا حائری زاده و سعید خبیری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


تئاتر آخر هفته: 

«نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» نوشته مشترک کیومرث مرادی و پوریا آذربایجانی است که ۳ سال پیش در کشور آمریکا به زبان انگلیسی و بازیگران غیر ایرانی به کارگردانی کیومرث مرادی روی صحنه رفت. این نمایش داستان سه زن در جستجوی صلح  و بازمانده از خاکسترهای جنگ های تراژیک معاصر است.  

طناز طباطبایی، پانته آ پناهی ها، هانیه توسلی (به ترتیب ورود به صحنه) بازیگران این نمایش هستند.


گالری آخر هفته: 

پایان این هفته با بازدید از نمایشگاه دید سری به نقاشی گروهی از جوانان هنردوست این سرزمین بزنید.

یعقوب امدادیان، آریا اقبال، حسین پازوکی، حمید پازوکی، آنه‌ محمدتاتاری، محمد‌ابراهیم جعفری، شهلا حبیبی، بهرام دبیری، مصطفی دشتی، حسینعلی ذابحی، هایده زرین‌بال، ایرج زند، حامد صدرارحامی، علی فرامرزی، حسین ماهر، مهرداد محب‌علی، منوچهر معتبر، علی ندایی، منوچهر نیازی از جمعه 19 آذر تا 7 دی ماه با عنوان نمایشگاه نقاشی هنگام نو 2 میزبان علاقه مندان هنر رنگ و بوم هستند.


فيلم تلویزیوني آخر هفته:

پایان این هفته اگر فرصتی برای رفتن به سینما و یا تماشاخانه های شهر ندارید،‌ میتوانید دو فیلم سینمایی «ملک سلیمان» و «محمد رسول الله(ص)» را همراه خانواده از پای گیرنده تصویری تلویزیون شاهد باشید.

فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی، شنبه 27 آذر ‌ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.  
 
در این فیلم خواهیم دید: خداوند به وسیله نشانه‌هایی به سلیمان نشان می‌دهد که باید از شرایط سختی برای رسیدن به یک جامعه آرمانی عبور کند. اما سلیمان برای به دست آوردن چنین حکومتی باید جهان اجنه و شیاطین را تحت سلطه خود در آورد که ...  
 
امین زندگانی، محمود پاک نیت و الهام حمیدی در فیلم سینمایی «ملک سلیمان» هنرنمایی کرده اند.
 
و همچنین فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی مصطفی عقاد، شنبه 27 آذر ماه ساعت 14 از شبکـه تماشا پخش خواهد شد.  
 
این فیلم با نقش آفرینی آنتونی کوئین درباره زندگی پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله است که از چهل سالگی تا مرگ و در واقع دوران صدر اسلام را به تصویر می کشد.  


آخر هفته کجا بریم؟

اگر در روزهای پایانی آذر ماه قصد سفر دارید اما زمان زیادی برای مسافت طولانی نیست، می توانید با چندکیلومتر رانندگی به سمت غربی ترین نقطه تهران به منطقه ای با آب و هوای کوهستانی و البته در این فصل سرد برسید.

دو روستای کوچک و آرام در دل کوه‌های البرز میانی قرار گرفته‌اند به نام وَردیج و واریش. روستاهایی که فارغ از همهمه و شلوغی شهر تهران، ساکت و آرام در دل کوهستان البرز جا خوش کرده‌‌اند. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران-کرج و از بالای وردآورد امکان‌پذیر است. از بالای محله وردآورد، جاده‌ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره‌ای عمیق به روستای وَردیج و پس از آن به واریش منتهی می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار، خصوصاً اردیبهشت ماه است چرا که در این موقع از سال، باغ‌های وردیج و واریش با شکوفه‌های زیبای گیلاس و آلبالو یکدست سفیدپوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار را به نمایش می‌گذارد. دره‌های عمیق، باغ‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع، مناظر چشم‌نوازی است که در طول جاده و در طی مسیر، چشم‌های زیبابین و کنجکاو شما را به خود جلب خواهند کرد.

اگر به واریش رفتید، می‌توانید از آب گوارای چشمه‌ای واقع در پایین روستا (نزدیک به دره) استفاده کرده و بنوشید. همچنین شیر آب واقع در حیاط مسجد جامع نیز (اگر باز باشد) آب آشامیدنی دارد، البته در فصول گرم یا زمستان‌ها که آبراه‌ها و لوله‌ها یخ می‌بندند، شاید این چشمه‌ها و شیر‌های آب شما را مأیوس کنند! پس حتماً آب مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.  
 
به گفته اهالی، پس از هر بارش برف، جاده‌ روستا بلافاصله توسط ماشین‌های برف‌روب، برف روبی و در بخش‌هایی نمک‌پاشی می‌شود. پس اگر در زمستان قصد عزیمت به وردیج یا واریش را دارید، با علم به این نکته و ضمن رعایت نکات ایمنی، عازم منطقه شوید.  
 
چطور برسیم؟

کیلومتر 16 اتوبان تهران-کرج، (بعد از ایران خودرو و قبل از پمپ بنزین وردآورد)، وارد دومین فرعی با تابلوی «شهرک دانشگاه صنعتی شریف و متروی وردآورد» شوید، زیرگذر را که رد کردید، تابلوی شهرک آتی‌ساز در بالای ساختمان‌های نیمه کاره به چشم می‌‌خورد. بلواری که وارد آن شده‌اید (بلوار شهید اردستانی) را حدود یک کیلومتر به سمت بالا بروید تا به جاده‌ باریکی در سمت راست برسید. قبلاً اینجا تابلوی روستاهای وردیج و واریش نصب شده بود اما اخیراً از آن تابلو خبری نیست. ظاهراً به دلیل تعریض راه تابلو را برداشته‌اند! با ورود به این جاده، حدود 12 کیلومتر بالاتر به روستای وردیج و 4 کیلومتر بعد به روستای واریش در انتهای راه می‌رسید. 

از طریق بزرگراه شهید همت و سپس بلوار پژوهش نیز می‌توانید به شهرک دانشگاه صنعتی شریف و جاده وردیج دسترسی داشته باشید. 

در صورتی که خودروی شخصی ندارید، می‌توانید از تاکسی‌های متروی وردآورد برای رسیدن به روستاهای وردیج و واریش استفاده کنید.
 

گزارش از محدثه نعمتي


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار