اصفهان؛

پروفسور اسرافیلیان الگوی ارزشمند برای نسل جوان است

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به ویژگی‌های مرحوم پروفسور اسرافیلیان گفت: مرحوم اسرافیلیان، الگو و نمونه بارز، صادق و ارزشمندی برای نسل جوان امروز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی امروز در مراسم تشییع پیکر مرحوم پروفسور ابراهیم اسرافیلیان در شهر نجف آباد اظهار داشت: نجف‌آباد به نام شهر علم و ایثار نام گرفت و شما مردان و زنان قهرمان، عالم پرور و شهید پرور در مراسم تشییع مردی والامقام، متخصص، متعهد، گرانقدر و خدمت‌گذار به انقلاب، کشور و مردم و نام‌آوری جهانی و ملی شرکت کرده‌اید.

وی افزود: مرحوم اسرافیلیان 2 مرتبه به عنوان مرد سال ریاضی انتخاب شد و مسئولیت‌های بزرگی همچون معلمی، استاد و ریاست دانشگاه و تلاش برای تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) را به عهده داشت.

امام جمعه نجف‌آباد بیان کرد: اما عنوان‌های علمی این مرد بزرگ تنها، زیبنده او نیست بلکه به بزرگی او به عنوان‌های عملی، دارایی‌های شخصیتی، تواضع مثال زدنی، دین باوری، توحید، اخلاص و همراهی او با قرآن و عترت است. 

وی با بیان اینکه فهم و درک علمی، ریاضی، اجتماعی و فرهنگی از اوضاع زمان این شخصیت را ممتاز کرد، تصریح کرد: از دوران دانشجویی در رکاب نهضت امام راحل بود و در مراحل مختلف انقلاب اسلامی هر جا نیازی وجود داشت، مخلصانه و متواضعانه حاضر می‌شد و خدمت می‌کرد.

حجت‌الاسلام حسناتی ادامه داد: مرحوم اسرافیلیان در سنگر نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئولیت‌های مختلف فرهنگی همت کرد و با یارانی همچون شهید دکتر حسن آیت و بزرگانی از این دست، همراه بود و این همراهی را تا پایان با خود داشت.

وی با بیان اینکه مرحوم اسرافیلیان، الگو و نمونه بارز، صادق و ارزشمندی برای نسل جوان امروز است، گفت: او در سخت ترین شرایط در فقر و تنگ دستی خانواده با همت مثال زدنی به درس خواندن مشغول بود و مدارج علمی را طی کرد، او خستگی را خسته کرد و نا امید نشد و با صبر و استقامت در صحنه علمی و برای خدمت به کشور لحظه‌ای کوتاهی نکرد.

امام جمعه نجف‌آباد بیان کرد: هر چند او در صحنه‌های مختلف با بی‌مهری رو به رو شد اما هرگز خسته نشد و تا آخرین لحظه با امید و توجه به چشم انداز روشن موفقیت نظام اسلامی حرکت ‌کرد. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت مرحوم اسرافیلیان در شهر نجف‌آباد افزود: سخنان او در این مراسم، امیدبخش، متواضانه و برخواسته از تقوا بود بنابراین باید به این چنین افرادی افتخار کرد و حقیقتاً این شهر، شهر علم و ایثار است چراکه عالمانی در رشته‌های مختلف تربیت شدند و هم شهیدان و رزمندگان رشید و دلاور تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند. 

حجت‌الاسلام حسناتی گفت: به ظاهر با او خداحافظی می‌کنیم اما با توجه به آیات قرآن کریم، میان مؤمنان، مردان قهرمانی هستند که صادقانه بر عهده خود وفا کردند و نسل جوان، فرهنگیان، دانشگاهیان و دانش‌آموزان این چهره ماندگار را الگو قرار می‌دهند و قلمی که از دست این مرد روی زمین افتاد را هزاران نفر به دست می‌گیرند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.