پرداخت همه مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن اردبیل_میانه

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت همه مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن اردبیل _میانه تا ۲هفته آینده خبر داد.

پرداخت همه مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن اردبیل_میانهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمدباقر نوبخت در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار داشت: همه مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن اردبیل_میانه که حدود ۳۸میلیارد ریال می باشد تا ۲هفته آینده پرداخت می شود.

وی گفت: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی یکی از اولویتهای مهم دولت بوده به طوری که در تدوین برنامه ششم توسعه ریلی به عنوان یکی از اولویتها و طرحهای حائز اهمیت مطرح شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: در بودجه سال آینده 10 هزار میلیارد تومان برای 4 موضوع مهم آب، فاضلاب، محیط زیست و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده است که در رابطه با توسعه شبکه ریلی کشور تنها اعتبارات دولتی پاسخگو نخواهد بود و باید این پروژه‌ها به کمک مردم و بخش خصوصی به اتمام برسد.

نوبخت گفت: اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه سراسری ریلی بسیار حائز اهمیت بوده و دولت اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد چرا که استان اردبیل یکی از استانهای مهم کشور بوده و نباید محدود باشد.

وی تصریح کرد: براساس بررسی های انجام شده حدود یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن میانه به اردبیل اعتبار مورد نیاز است که تلاش می‌کنیم این مبلغ را به روش فاینانس داخلی یا خارجی تامین کرده و از همه ظرفیتها برای اختصاص به راه‌آهن اردبیل استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تمامی مطالبات پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه در کمتر از 2 هفته آینده که حدود 38 میلیارد تومان است پرداخت می‌شود و اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه امسال نیز 100 درصد تخصیص می‌یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: برای سال آینده حدود 4 برابر اعتبار امسال به پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه اعتبار تخصیص می‌یابد که به طور قطع تخصیص این اعتبار را نیز در ماه‌های اول سال آینده انجام می‌دهیم تا روند اجرایی و عملیاتی این پروژه تسریع شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.