رشت؛

تقویت همکاری و سرمایه گذاری گیلان با جمهوری چک

رئیس اتاق بازرگانی چک از افزایش سرمایه گذاری در بخش های نیروگاهی،محیط زیستی و ریلی در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛در این نشست رئیس اتاق بازرگانی چک و ایران ضمن تبریک برداشته شدن تحریم های جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به شرایط جدید و ظرفیت ها ،فرصت ها و محصولات موجود در استان گیلان، اتاق بازرگانی جمهوری چک ارتباط خود را با استانداری گیلان تقویت می کند.

یان کاوان این مذاکرات را در راستای تبادل نیازها بین دو کشور و ارتقای سطح تعاملات اشاره و خاطرنشان کرد: کشور جمهوری چک یکی از بزرگترین و معروفترین سازنده های لوکوموتیو در دنیا است که می توانیم در در بخش های مختلف پروژه ریلی رشت به آستارا سرمایه گذاری کنیم و برای ادامه ی مذاکرات فنی و پیشنهاد فاینانس در این خصوص تیم مشترک تشکیل می شود.

یان کاوان از ابراز تمایل تجار و بازرگانان کشورش در خصوص آغاز سرمایه گذاری در بخش های نیروگاهی،محیط زیستی و ریلی گیلان خبر داد و افزود: این اطمینان را به مسئولان گیلانی می دهیم که در بخش های مختلف از شروع تا بهره وری با پتانسیل بالا آماده سرمایه گذاری هستیم و در مقابل خواهان جذب محصولات و تولیدات کشاورزی آن استان برای تأمین نیازمندیهای کشورمان هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی چک و ایران افزود :از وجود شرکت های بسیار باتجربه چک در زمینه های محیط زیست، تصفیه آب، انرژی های تجدیدپذیر، حمل و نقل، راه آهن ،‌ معدن، صنایع داروسازی، توربین های آبی، پتروشیمی و صنایع نفت و گاز و صنایع غذایی بهره می بریم که می تواند زمینه ساز افزایش همکاریها میان دو کشور باشد.

در هیئت تجاری و اعضای اتاق بازرگانی جمهوری چک ، صاحبان شرکت های محیط زیستی ، ساخت نیروگاه، لوکوموتیو، ریل، واگن، قطارهای دیزلی و برقی و صنایع غذایی حضور داشتند که در بخش های مختلف با معرفی تولیدات و دستاوردهای خود به مذاکره با هیئت گیلانی پرداختند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.