کرمان؛

سفره ایرانی در کرمان پهن می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: جشنواره سفره ایرانی به میزبانی استان کرمان یکم تا سوم دی ماه در شهر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود وفایی امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد در این جشنواره حضور دارند و غذاهای سنتی خود را در معرض دید عموم می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در فضایی به مساحت دو هزار متر مربع در جوار یخدان مویدی کرمان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: به دلیل برودت هوا و احتمال بارندگی فضای نمایشگاهی سرپوشیده شده است و 80 غرفه ایجاد شده است.

وفایی با بیان اینکه استان های سیستان و بلوچستان و یزد 40 درصد غرفه‌ها را پوشش می‌دهند و مابقی مربوط به معرفی غذاهای کرمانی است گفت: به دنبال ثبت ملی آبگوشت نذری مردم کرمان همزمان با برگزاری این جشنواره در کرمان هستیم.

وی با بیان اینکه آبگوشت نذری کرمان از معروف‌ترین غذاهای سنتی ایرانی است که با ارزش غذایی بالا در کرمان طبخ می‌شود افزود: همچنین پیگیر ثبت شیرینی‌های پنجگانه کرمان از کلمپه، قوتو، کماچ سن، سوهان زرند و مسقطی سیرجان هستیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار