رویترز خبر داد:

ورود نخستین هواپیمای ایرباس به ایران در آینده نزدیک

خبرگزاری رویترز از ورود نخستین هواپیمای ایرباس به ایران طی چند هفته آینده خبر داد.

ورود نخستین جت ایرباس به ایران در چند هفته آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز از ورود نخستین هواپیمای ایرباس به ایران در چند هفته آینده خبر داد.

رویترز در مصاحبه تلفنی با اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نوشت: توافق ایران و شرکت ایرباس برای خرید 100 فروند هواپیما به مراحل پایانی خود رسیده است و به‌احتمال‌زیاد این قرارداد در روز دوشنبه یا سه‌شنبه نهایی خواهد شد.

فخریه کاشان گفت: قرارداد نهایی با شرکت ایرباس امروز یا فردا نهایی می‌شود و اولین هواپیماها طی چند هفته آتی به ایران تحویل داده می‌شوند.

معاون وزیر راه در ادامه اظهار داشت: بر اساس این قرارداد که شامل 50 هواپیمای باریک‌پیکر و 50 هواپیمای پهن‌پیکر است، نخستین محموله هواپیماهای ایرباس تا اواسط ماه ژانویه به ایران تحویل داده می‌شود. وی افزود: ایران از خرید سوپرجامبوهای ای 380 منصرف شده است و به جای آن 4 نوع هواپیمای متوسط برد ای 320 و ای 321 و دوربرد ای 330 و ای 350 را از ایرباس تحویل می‌گیرد.

فخریه کاشان در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال شود و این قرارداد از مسیر خود خارج شود، گفت: نگرانی وجود ندارد؛ هرچند نباید احتمالات را نادیده گرفت. در صورتی که ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند ما آن را نقض برجام تلقی خواهیم کرد. فروش هواپیما به ایران جزئی از برجام است که صراحتاً به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار