سمنان;

اجرای طرح جنگلانه در سمنان

طرح جنگلانه در ۳۰۰ هکتار از مراتع شهرستان سمنان اجراشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌نقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به برخی اهداف اجرای این طرح گفت : این طرح باهدف احیاء و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی در استان سمنان اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه طرح جنگلانه یک طرح مشارکتی و مردمی است خاطرنشان کرد: متأسفانه رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی در استان و در کشور به علت اقدامات مخرب انسانی، چرای دام، خشک‌سالی وغیره دچار خشکیدگی شده که اجرای طرح جنگلانه باهدف احیای این مراتع و رویشگاه‌ها در سراسر کشور در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اجرای این طرح در برخی از مناطق استان سمنان افزود: در حال حاضر این طرح در 300 هکتار از مراتع شهرستان سمنان در حال اجرا است و در این طرح مراتع و رویشگاه‌های جنگلی با بذرهای بومی و سازگار با منطقه احیا می‌شود.

حیدریان از اجرای طرح جنگلانه در اراضی آهوان سمنان نیز خبر داد و افزود: در طرح جنگل‌کاری آهوان نیز بذر گونه‌های جنگلی بومی و خاص منطقه رویش ایرانی-تورانی کشت می‌شود.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مردم در حفظ عرصه‌های منابع طبیعی گفت: حفاظت از جنگل‌ها و مراتع وظیفه آحاد مختلف جامعه است و همه باید در حفظ آن تلاش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به برخی مزیت‌های اجرای این طرح نیز گفت: بیابان‌زدایی و جلوگیری از فرسایش خاک از مهم‌ترین مزیت‌های اجرای طرح جنگلانه است.

حیدریان با اشاره به‌ضرورت حفظ پوشش گیاهی در مراتع استان سمنان گفت: با اجرای طرح جنگلانه علاوه بر حفظ پوشش گیاهی از فرسایش خاکی و آبی منطقه نیز جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.