مهدیشهر؛

تهدیدهای جدی خشکسالی برای جنگل های شهمیرزاد

باید با افزایش پوشش گیاهی خطر خشکسالی و تغییر اقلیمی را درشهمیرزاد به حداقل کاهش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهدیشهر ؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: افزایش نسبی دما از آثار تغییر اقلیم یکی از تهدیدهای جدی برای گونه های گیاهی و جانوری در شهرستان مهدیشهر است که باید با افزایش پوشش گیاهی این خطر ها را به حداقل کاهش داد.

حمیدرضا عبدوس افزود: تغییر اقلیم حتی شرایط رشد درختان و جنگل های دست کاشت را کاهش داده است و اگر در گذشته امید رشد بوته های جنگلی 90 درصد بوده، در حال حاضر این روند به کمتر از 40 درصد کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: برای جلوگیری از تغییر اقلیم، افزایش جنگل کاری و ایجاد باغ در عرصه های طبیعی مهدیشهر ضروری است و باید با برنامه ریزی های منسجم و افزایش نیروی انسانی برای حفظ و احیای این عرصه های طبیعی گام برداریم.

عبدوس خاطر نشان کرد: در حفظ و احیای عرصه های طبیعی تنها طبیعت دوستی کافی نیست و باید با همیاری همه جانبه برای افزایش پوشش گیاهی و افزایش ماندگاری عرصه های طبیعی شهرستان مهدیشهر گام برداریم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: 26 هزار هکتار از عرصه های سوزنی برگ جنگل های ایرانی تورانی در این شهرستان قرار دارد که این جنگل ها در جلوگیری از خشکسالی و فرسایش خاک بسیار موثر است.

عبدوس گفت: عرصه های طبیعی مهدیشهر بیشتر در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار دارند که تعدیل آب و هوا در مناطق هجوار این شهرستان بر اقلیم شهرستان مهدیشهر در استان سمنان تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.