سمنان؛

شناسایی 24 منطقه بحرانی فرسایش بادی در استان انجام شد

از این تعداد ۱۳ منطقه در شاهرود، 6 منطقه در دامغان، 4 منطقه در گرمسار و 2 منطقه در سمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: 24 منطقه بحرانی فرسایش بادی در استان سمنان شناسایی شد.

علینقی حیدریان حیدریان از شناسایی ۲۴ منطقه بحرانی فرسایش بادی در مطالعات جدید خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ منطقه در شاهرود، شش منطقه در دامغان، چهار منطقه در گرمسار و دو منطقه در سمنان است.

وی افزود: پدیده بیابان‌زایی با توجه به‌شدت خشک‌سالی‌ها، دست‌درازی انسان به طبیعت، تخریب منابع زیست‌محیطی به‌ویژه فضای سبز، هجوم ماسه‌ها و تخریب زیرساخت‌ها و در پی آن مهاجرت روستاییان در استان به وجود آمده است.

حیدریان تصریح کرد: به منظور مقابله با پیشروی بیابان، تثبیت شن‌های روان، احیای اراضی بیابانی و کنترل فرسایش بادی ناشی از این پدیده تاکنون ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی با اقدامات بیولوژیکی مانند نهال‌کاری و احداث بادشکن تبدیل به جنگل بیابانی دست کاشت شده است.

وی اظهار داشت: شناسایی مناطق متأثر فرسایش بادی و مناطق برداشت، حمل و رسوب در این مناطق، شناسایی کانون‌های بحرانی با توجه به میزان خسارت، برآورد میزان خسارت ناشی از فرسایش بادی و تعیین اولویت‌های اجرایی برای مبارزه با فرسایش بادی به‌عنوان مهم‌ترین اهداف اجرای طرح شناسایی مناطق تحت تأثیر فرسایش بادی در مناطق بیابانی است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار