دیلی تلگراف: ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به اعضای الکترال کالج نگران کننده است

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: نامه‌های تهدید به مرگ به بسیاری از اعضای الکترال کالج در آمریکا فرستاده شده تا آنان را وادار کند به دونالد ترامپ رأی ندهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی تلگراف، چاپ انگلیس، امروز در مقاله‌ای به قلم "روث شرلوک" نوشت: شهروندان آمریکایی و حتی مردم در سایر نقاط جهان، هنوز هم از پیروزی غافلگیرکننده‌ی دونالد ترامپ در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا گیج و مبهوت هستند. 

در حالی که قرار است اعضای الکترال کالج آمریکا امروز در ایالت‌های مختلف این کشور و همچنین در منطقه واشنگتن دی سی، گردهم آیند و آراء خود را به نامزدهای مورد نظرشان در انتخابات ریاست جمهوریِ امسال آمریکا اعلام کنند، ارسال ده‌ها نامه‌ی تهدیدآمیز به اعضای الکترال کالج برای اعمال فشار بر آنان به‌منظور تغییر نتیجه انتخابات آمریکا، پدیده‌ای نگران‌کننده است. 
                  
برخی از نامه‌ها به الکتورها (انتخاب‌کنندگانِ) دموکرات فرستاده شده است، که طی آن‌ها از این الکتورها خواسته شده است که کاری برای ممانعت از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا انجام دهند. این در حالی است که برخی دیگر از نامه‌ها که به الکتورهای جمهوری‌خواه - که قرار است به دونالد ترامپ رأی دهند - فرستاده شده است، حاوی تهدیدهای شدید، حتی تهدید به مرگ است که باعث نگرانی شدید آن ها شده است. هر چه به روز رأی دادن اعضای کالج الکترال نزدیک تر می شویم، محتوای نامه‌های ارسالی به الکتورها، از درخواست‌های صرفاً مؤدبانه، به تهدید‌های خطرناک تبدیل شده است. 

مثلاً در ایالت پنسیلوانیا که ترامپ به صورت کاملاً غیرمنتظره بر هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود، پیروز شد، برخی از اعضای کالج الکترال که قرار است در این ایالت به دونالد ترامپ رأی بدهند، آنقدر با تهدیدهای مختلف مواجه شده‌اند، که مأموران مخفی پلیس (بدون یونیفورم) برای محافظت از آنان و خانواده‌های‌شان گماشته شده‌اند. 

به عنوان مثال،‌ خانم مری بارکِت، یکی از الکتورهای ایالت پنسیلوانیا که از سیاستمداران کارکشته‌ی جمهوری‌خواه در این ایالت به‌شمار می‌رود، به دیلی تلگراف گفت: این (نامه‌های تهدید‌آمیز به اعضای الکترال کالج) پدیده‌ای کاملاً نادر و یگانه در تاریخ انتخابات آمریکا است. وی افزود: صندوق پستیِ من مملو از این نوع نامه‌های تهدید‌آمیز است و حتی دستگاه پیغام‌گیر صوتیِ من نیز هفته‌ها است که مملو از این نوع پیام‌های خطرناک شده است. وی گفت: من حتی از باز کردن برخی از این نامه‌ها پرهیز می‌کنم، ولی در عین حال در محیط (کاری و خانه‌ی) خودم احساس ناراحتی (ناامنی) می‌کنم. وی افزود: من نگرانِ تأثیرگذاری این نوع حرکات بر اعضای خانواده‌ام هستم. 

با این حال، خانم بارکت، مانند بسیاری دیگر از اعضای الکترال کالج، درباره مخالفان ترامپ، که این نامه‌ها و پیام‌های تهدیدآمیز را می‌فرستند، تأکید کرد: این‌ها صرفاً تیرهایی در تاریکی از سوی آنان است، ولی ما در عزمِ راسخ خود برای تکمیل مسئولیتی که به ما محول شده است، کاملاً مصمم هستیم، که در الکترال کالج، به همان نامزدی که اکثریت مردمِ ایالت‌هایمان به وی رأی داده‌اند، رأی بدهیم. 

این منبع در خاتمه افزود: در حالی که به ساعات نهایی برای رأی دادن رسمیِ اعضای کالج الکترال نزدیک می‌شویم، بسیاری از بدگویان و مخالفان ترامپ مجبور شده‌اند که به شکست تلاش‌های خود در این زمینه اذعان کنند، زیرا بسیار بعید به‌نظر می‌رسد که تعدادی کافی از اعضای الکترال کالج ، آراء خود را تغییر دهند تا دونالد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار