6 درصد اهداکنندگان خون "بار اولی" محسوب می‌شوند/ تهرانی ها روزانه هزار و 200 واحد خون اهدا می‌کنند

مدیر عامل انتقال خون تهران گفت: مرکز انتقال خون تهران از بین هزار و 400 اهداکننده خون روزانه هزار و 200 واحد خون دریافت می‌کند.

مرتضی طباطبایی مدیرعامل انتقال خون تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سازمان انتقال خون برنامه‌ریزی‌هایی را در خصوص مصرف خون و فرآورده های خونی انجام داده است، گفت: جهت کاهش درخواست نیازمندان به خون، محصولاتی مانند آهن را جایگزین فرآورده های خونی می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تهران با بیان اینکه درخواست بیمارستان ها در شش ماهه اول پارسال به میزان 100 هزار واحد کاهش داشته است، بیان کرد: تهران در بحث پدافند غیر عامل جایگاه ویژه ای دارد و به دلیل دسترسی آسان به سایر استان ها و شهرها از ذخایر خونی و فرآورده های خونی بیشتری برخوردار است.

اهداکنندگان بار اولی
طباطبایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه اهداکنندگان بار اولی اگر در ایام شب یلدا، دهه فجر و چهارشنبه آخر سال به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، جز اهدا کننده مستمر قرار می گیرند، تصریح کرد: درصد اهداکنندگان بار اولی به صورت مستمر نسبت به سایر اهداکنندگان کمتر است، به همین دلیل ما سعی داریم با اجرای این کمپین ها آمار اهداکنندگان مستمر را افزایش دهیم.

وی با بیا اینکه اهداکنندگان بار اولی شش درصد از خون‌های اهدایی را به خود اختصاص داده اند، افزود: مرکز انتقال خون تهران روزانه از بین هزار و 400 نفر اهداکننده، هزار و 200  واحد خون دریافت می کند.

مدیر عامل انتقال خون تهران با اشاره به اینکه ما دچار کمبود مراکز انتقال خون نیستیم بلکه از نظر استاندارد و امکانات دچار کمبود هستیم بیان کرد: امیدواریم با رفع کمبودها تعداد خون دریافتی به هزار و 500 واحد برسد.

4 الی 5 درصد از بانوان خون اهدا می‌کنند 
طباطبایی در دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: از بین این تعداد فقط چهار الی پنج درصد بانوان استان تهران خون خود را اهدا می کردند.

به گفته وی، سازمان سعی دارد برای بانوان مکانی را جهت اهدای خون فراهم کند تا آنان به راحتی بتوانند این عمل خیر را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه های انتقال خون مناطق 1 و 4 و 5 تا نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد، افزود: مردم باید به این هدف برسند که خون خود را برای نجات جان مردم و برای رضای خدا اهدا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار