سمنان؛

وجود 11 غرفه بازیافت در سمنان

شهرداری سمنان به‌دنبال استقبال شهروندان از نصب غرفه‌های بازیافت، برای افزایش آنها برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبنگاران جوان از سمنان ؛ مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان این غرفه‌ها را باهدف فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدأ در سطح شهر گسترش داده است.

حمیدرضا پیوندی افزود: این سازمان با اهداف استفاده مجدد از مواد و انرژي، كاهش آلودگي بهداشتي، حفاظت از محيط‌ زيست، كاهش دفن زباله و عدم‌ از بين رفتن اراضی و تخریب خاک در طبيعت و همچنین به‌منظور اشتغال‌زايي، كاهش هزينه‌ها و ايجاد منافع  اقتصادی برای شهر و شهروندان اقدام به افزایش نصب کانکس‌های بازیافت کرده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر 10 غرفه بازیافت در در مرکز استان فعال شده و ظرف چند روز آینده یک کانکس دیگر هم به این مجموعه افزوده می‌شود.

پیوندی بازيافت را مهم‌ترين مفهوم در مديريت پسماند دانست و افزود: منشأ مواد بازيافتي يا به عبارتي بازيافتني‌ها، بيش‌تر، منازل مسكوني و صنايع هستن و براي آسان‌تر كردن امر بازيافت به‌طور معمول ‌دو نوع جداسازي مواد صورت مي‌گيرد كه «تفكيك در مبدأ» و «تفكيک در مقصد» که نصب کانکس از موارد تفکیک در مبدأ است و با هزینه کم تر در جهت استفاده مجدد از مواد و انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.