سمنان;

اتمام فاز اول آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس سمنان

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت : فاز اول طرح آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس سمنان که ازابتدای مهر ماه آغاز شده بود با پایان آبان ماه به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید رضا پیوندی اظهار داشت : در این طرح آموزشی تعداد13 مدرسه و 3953 نفر از کلیه دانش آموزان مقاطع ابتدایی از اول تا ششم توسط کارشناسان و آموزشگران سازمان تحت آموزش قرار گرفتند.
وی افزود : تنوع آموزش در فراگیری تاثیر بسزایی در جذابیت برای کودکان و دانش آموزان دارد.
 پیوندی با اشاره به اینکه کارشناسان و آموزشگران سازمان پس از ارائه آموزش های لازم، به برگزاری مسابقه در زمینه مطالب عنوان شده اقدام می کنند افزود : به برندگان مسابقات جوایزی اهدا می گردد.
وی در ادامه گفت: همچنین به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با مقوله بازیافت از ابزار هایی همچون پاور پوینت آموزشی ،ارائه کارت همیار طبیعت و پک های آموزشی  که شامل مداد روزنامه ای ، پلاستیک بازیافت به رنگ آبی  و برگه هایی که در آن مسابقه و جدول طراحی شده استفاده می کنند و دانش آموزان با شرکت در آن و ارائه پاسخ صحیح و تحویل آن به غرفه بازیافت جایزه دریافت می کنند.
پیوندی در پایان به اهمیت موضوع تفکیک از مبدا زباله در شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مدارس تولیدکننده‌  عمده‌ زباله خشک از جمله کاغذ هستند ، سازمان در جهت سامان‌دهی و جمع‌آوری این  پسماندهای خشک مقاطع مختلف مدارس را جامعه‌ هدف خود قرار داده است و تحقق این امر مهم علاوه بر ارتقا فرهنگ سازی در مدارس و نهادینه شدن این فرهنگ در نسل های آینده موجب کاهش هزینه جمع آوری زباله ها، افزایش درآمدها و زمینه ایجاد اشتغال می گردد.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.