کرمان؛

برداشت 900 كيلوگرم از مزارع زعفران شهرستان كوهبنان در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: تا کنون 180 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوهبنان زیرکشت زعفران قرار گرفته است.

برداشت 900 كيلوگرم از مزارع زعفران شهرستان كوهبنان در سال جاری به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی اكبر مجیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: تا كنون ۱۸۰ هکتاراز زمينهاي كشاورزي در کوهبنان زیرکشت زعفران رفته و میانگین عملکرد این محصول درشهرستان ۵ کیلوگرم در هکتار مي باشد و در مواردي به 8-10 كيلوگرم نيز رسيده است  و در نظر است تا سال 1400 سطح زیر کشت به 300 هکتار برسد.

 وی با بیان اینکه کاشت زعفران از قدیم الایام رواج داشته است ، افزود: میزان مصرف آب این محصول نسبت به محصولات دیگر کم بوده و در كوهبنان مزارع زعفران را ۲ تا ۴ مرتبه در طول سال و عمدتا در زمستان آبیاری می کنند.

مجیدی در ادامه بیان داشت: با توجه به کاهش هزينه هاي كاشت تا برداشت ودرآمد مطلوب حاصل از فروش ساليانه زعفران كشت اين گياه حتي در وسعت كم در مقايسه با ساير كشتهاي رايج درشهرستان مانند گندم به صرفه مي باشد. ضمن اينكه كشاورزان مي توانند با كشت زعفران در فضاي بين درختان درباغات بهره وري بيشتري از آب و زمين داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سطح آب زیر زمینی در دشت های استان کاهش یافته باید در برنامه ریزی کاشت، گیاهانی که نیاز آبی کمتری نسبت به دیگر محصولات دارند، باد قرار گيرد، گفت: برای ترویج کاشت زعفران درشهرستان،کلاسهای آموزشی متعدد با حضور كارشناسان داخل وخارج از استان برگزار شده که استقبال خوبی هم از کلاسها وهم از کشت این محصول صورت گرفته است.


انتهای پیام/س
برچسب ها: کرمان ، زعفران ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.