لرستان؛

افزایش6 درصدی مراجعه کنندگان به انتقال خون بروجرد

مسئول پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون دربروجرد 9 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته 6.7 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا افزود: تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون در 9 ماهه امسال 13 هزار و 507 تن بوده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 12هزار و 656 تن بوده است.
وی اهدا کنندگان مستمر خون را سرمایه های اصلی سازمان انتقال خون دانست واظهار کرد: تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در سال جاری پنج هزارو 228 تن که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج هزارو 136 تن می باشد.
مسئول پایگاه انتقال خون بروجرد اضافه کرد: در 9 ماهه امسال تعداد 9 هزارو 669 تن خون گیری انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.11 کاهش داشته ایم.
حامدی بیان کرد: بهترین سن برای اهدای خون بین 17 تا 30 سال و 30 تا 40 سال بوده که بانوان سه بار و آقایان چهار بار در طول سال توانایی اهدا خون را دارند.
وی با اشاره به اینکه 959 تن از مراجعین خانم بوده اند ادامه داد: خون های اهدایی پس از انجام آزمایشات ویروس شناسی، از آنها انواع فرآورده های خونی تولید و در اختیار مراکز درمانی داخل و خارج از شهرستان قرار می گیرند.
مسئول پایگاه انتقال خون بروجرد یادآور شد: عدم وجود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده های آن را از دلایل اهمیت اهدای خون است.
شهرستان بروجرد دارای2 پایگاه خونگیری است.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار