آیت الله نوری همدانی:

ربا عامل افزایش فقر در جامعه است

آیت الله نوری همدانی با بیان این که بانک ها باید با پول مردم سرمایه‌گذاری و تجارت کرده و سبب رونق اقتصادی شوند گفت:ربا عامل افزایش فقر در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز  در دیدار با رئیس کمیته  امداد با تاکید بر این که بانکداری اسلامی باید محقق شود گفت:بانک ها باید با پول مردم سرمایه‌گذاری و تجارت کرده و سبب رونق اقتصادی شوند گفت:ربا عامل افزایش فقر در جامعه است.

 مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه رفع فقر نیازمند همکاری دولت و مردم است، گفت: برخی برنامه‌ها در این زمینه بر عهده دولت و برخی دیگر با همکاری مردم برطرف می‌شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه فقر را بزرگ‌ترین مشکل جامعه بشری برشمرد و عنوان کرد: باید در راستای رفع عوامل و مشکلات فقر در کشور تلاش کرد، چراکه بر اساس روایات امام علی(ع) فقر را عامل کم شدن علم و عقل می‌داند و پسرشان محمد حنفی را از آن بر حذر می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: انسان فقیر توانایی کسب دانش را نداشته و از احترام و عزت بی‌بهره است پس باید در راستای اعطا کرامت انسانی به آن‌ها از طریق رفع فقر اقدام کرد.
 
آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه رفع فقر نیازمند همکاری دولت و مردم است، گفت: برخی برنامه‌ها در این زمینه بر عهده دولت است و برخی دیگر با همکاری مردم برطرف می‌شود.
 
این مرجع تقلید ایجاد اشتغال را اصلی‌ترین راه رفع فقر دانست و ادامه داد: فرد با وجود داشتن شغل هرچند کم‌درآمد می‌تواند از پس نیازهای زندگی برآید که این مهم نیز نیازمند تلاش ارگان‌ها در توسعه این امر اجتماعی است.
 
آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت انفاق به فقرا تصریح کرد: در اسلام برنامه‌های ویژه‌ای برای رفع فقر وجود دارد که اگر به این برنامه‌ها عمل شود فقر به‌طور کامل از جامعه اسلامی برداشته می‌شود.
 
وی با اشاره به جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: عمل به معروف سبب رشد جامعه اسلامی می‌شود و منکراتی چون بیکاری، گرانی و غیره سبب به وجود آمدن معضلی اجتماعی مانند فقر می‌شود.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار