سرمای شدید خروج تروریست‌ها از شهر حلب را به تاخیر انداخت

تاخیر در تخلیه شرق حلب از تروریست ها و خانواده هایشان به دلیل سرمای شدید بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شبکه خبری الجزیره روز پنجشنبه به نقل از اسامه ابو زید سخنگوی موسوم به ارتش آزاد اعلام کرد: بعد از چند ساعت از رسیدن تروریست ها و خانواده های آنان به منطقه الراشدین در غرب حلب سرمای شدید در سوریه خروج از منطقه شرق حلب را به تاخیر انداخت.

پیشتر بیست اتوبوس شهروندان و نیروهای مسلح (تروریست ها) را از شرق حلب به منطقه الراشدین در حومه غرب حلب و شهر ادلب منتقل کردند.

بیانیه های کمیته بین المللی صلیب سرخ از خروج نزدیک به 25 هزار تن از ساکنان حلب تا کنون خبر داد و یک مقام مسئول سازمان ملل گفت که 750 تن از حامیان نظام سوریه مردم را از فوعه و کفریا تخلیه کرده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفت که بشار اسد رئیس جمهور سوریه اکنون با خروج آخرین گروه افراد مسلح از حلب بر این شهر مسلط شده است و تنها یک منطقه کوچک در بخش غربی همچنان در دست مخالفان است.

در همین حال یک مقام سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت که نمی توانیم این خبر را تایید کنیم چرا که عملیات تخلیه مناطق همچنان جریان دارد.

درهمین حال نهادهای کمک رسانی ترکیه نیز تصاویری از صدها شهروند سوری ازجمله خانواده ها، زخمی ها و بیماران را نشان دادند که از حلب راهی شهر ادلب بودند.

خبرنگار الجزیره گفت: بارش برف در دو استان ادلب و حلب در شمال سوریه منجر به کاهش شدید دما و یخبندان شده است و همین مساله مشکلات را دو چندان کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار