همدان؛

شناسایی ۴۰۰ معتاد در محل تپه «پیسا» همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان از شناسایی ۴۰۰ معتاد در محل تپه «پیسا» همدان خبر داد.

شناسایی ۴۰۰ معتاد در محل تپه «پیسا» همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا غلامی‌خجسته در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به شناسایی ۴۰۰ معتاد در محل تپه «پیسا» همدان گفت: هدف ناامن کردن تپه «پیسا» و رها کردن معتادان در شهر نیست، بلکه باید مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی از رفت و آمد و حضور ۳۰ زن معتاد در تپه پیسا خبر داد و با اشاره به تصویب ساخت یک مجتمع اردوگاهی در استان‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به منظور بهبود روش‌های مبارزه با تکدی‌گری و تعیین وضعیت افراد معلول، بی‌سرپرست، گم شده، ناتوان، در راه مانده در سال ۸۷ عنوان کرد: فرمانداری هر شهر مسئولیت نگهداری موقت، گروه‌بندی و تعیین تکلیف افراد نیازمند را بر عهده دارد و سازمان‌هایی همچون دادگستری، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد باید نماینده‌ای به این مجتمع معرفی کنند.

غلامی‌خجسته با بیان اینکه تأمین محل و تجهیزات اولیه این مجتمع بر عهده شهرداری است، اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان، باغ سبز واقع در پشت سالن غذاخوری پیکانی را برای این مجتمع در نظر گرفته و این مجتمع را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری باید نسبت به شناسایی و جمع‌آوری این افراد با همکاری نیروی انتظامی اقدام کند و مجتمع نیز باید بعد از تحویل گرفتن افراد نسبت به نگهداری موقت آنها اقدام کند.

رضا غلامی‌خجسته با اشاره به وظایف سازمان‌ها در این مجتمع عنوان کرد: بودجه این مجتمع اردوگاهی از بودجه‌های عمومی که در اختیار استانداری است تأمین می‌شود و سازمان برنامه و بودجه باید برای تأمین اعتبارات مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد و ستادی برای هماهنگی و نظارت بر اجرای مصوبه در استان تشکیل شود.

غلامی‌خجسته با اشاره به اینکه مشکل تپه «پیسا» همچنان حل نشده باقی است، اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان برای کمک‌رسانی در این زمینه آمادگی دارند.

وی گفت: شورای شهر همدان از دوره سوم به بعد برای مقابله با تهاجم فرهنگی و مواد مخدر با تمام توان وارد عمل شد و امروز هم آماده هرگونه همکاری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به خرید زمین «آینه روشن» واقع در منطقه اسلامشهر و تبدیل آن به سه قطعه زمین ورزشی عنوان  کرد: روزانه حدود ۶۰۰ نفر از نوجوانان برای ورزش به این زمین می‌روند و خوشبختانه دیگر هیچ معتادی در این منطقه مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار