ارتقای سطح کیفی دانشگاها از طریق آموزش اثرگذار است

رییس دانشگاه تهران گفت: ارزشیابی در فعالیت های آموزشی دانشگاه ها یکی از اقدامات مهم به شمار می آید که می تواند در ارتقای سطح کیفی دانشگاه اثر بگذارد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ارزشیابی در فرآیند فعالیت های آموزشی دانشگاه یکی از اقدامات مهمی است که می تواند در ارتقای سطح و کیفیت آموزش که بخش عمده ای از وظایف ذاتی دانشگاه را به خود اختصاص می دهد، نقش اساسی داشته باشد.

وی ادامه داد: با رصد میزان کارآمدی تمام موارد درگیر در ارتقای آموزش از جمله روش تدریس مدرس، محتوای دورس با روشهای استاندارد و استادان امکان پذیر می شود. 

رییس دانشگاه تهران افزود: دانشگاه ها با چشم اندازی شفاف از وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه ریزی های لازم را انجام دهند و نقاط ضعف سیستم آموزشی موجود را با استفاده از ظرفیت سایر کمیته های تحت مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش بهبود ببخشند.

نیلی احمدآبادی بیان کرد: فارغ از اینکه دانشگاه ها آموزشی، پژوهشی یا کارآفرین باشند همه این موارد از طریق سیستم آموزشی شکل می گیرد یعنی همچنان آموزش، محور هر برنامه ریزی و تصمیم گیری است.

وی تصریح کرد: پایه اصلی پژوهش و دانشگاه کارآفرین در سیستم آموزشی تعریف می شود.

رییس دانشگاه تهران گفت: نکته قابل توجه اینکه روند بهبود و ارتقای استانداردها یک روند نامحدود بوده و بر چشم انداز ارتقا و بهبود روشها و محتوای آموزشی پایانی متصور نیست، بنابراین ارزشیابی و ارتقای فرآیندهای آموزشی در یک تعامل همیشگی و بی پایان می تواند مرتبا کیفیت آموزش در دانشگاه را افزایش داده و آن را به سطوح بالاتر در چارچوب هدف گذاری های معقول برساند.

وی یادآورشد: کمیته ارزشیابی با مشخص کردن خطوط اصلی فعالیت خود در تلاش است تا نقش مهم خود را در مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش به درستی ایفا نمود و با فراهم آوردن اطلاعات لازم و واقعی، میزان فاصله از اهداف تعریف شده را تعیین و با تعامل با سایر کمیته ها در رسیدن به چشم اندازها تلاش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار