طبق مصوبه مجلس؛

سال اول برنامه، بانک مرکزی موظف به استقرار سامانه‌های نظارتی در نظام بانکی شد

نمایندگان مجلس بانک مرکزی را موظف به استقرار سامانه‌های نظارتی طی سال اول برنامه در نظام بانکی کردند.

سال اول برنامه، بانک مرکزی موظف به استقرار سامانه‌های نظارتی در نظام بانکی شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز شنبه (4 دی ماه) در ادامه بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه ماده 20 را بررسی و با 149 رای موافق، 17 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 213 رای ماخوذه تصویب کردند.

براین اساس ماده 20 تصریح می کند:

1- بانك مركزي موظف است در سال اول برنامه با استقرار سامانه‌های نظارتی برخط زمينه نظارت مستمر را در نظام بانكي فراهم نمايد. به گونه‌اي كه زمينه كشف خطاها و تخلف‌هاي احتمالي قبل از وقوع به وجود آيد.

2- بانك مركزي موظف است تا انتهاي سال اول برنامه با ايجاد سامانه‌اي متمركز، امكان دريافت الكترونيكي و برخط استعلام‌هاي مورد نياز جهت اعطاي تسهيلات يا پذيرش تعهدات از مراجع ذي‌ربط نظير استعلام اعتبارسنجي، بدهي مالياتي و نظاير آن را براي بانك‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانكي فراهم نمايد.

تبصره 1- تمامي مراجع ذي‌ربط كه بانك‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانكي در اعطاي تسهيلات يا پذيرش تعهدات نيازمند استعلام از آنان مي‌باشند، موظفند امكان اخذ استعلام‌هاي مذكور را به صورت الكترونيكي و برخط فراهم نمايند.

تبصره 2- بانك مركزي موظف است مصاديق استعلام‌هاي مذكور را تعيين و ابلاغ نمايد.

همچنین نمایندگان مجلس با حذف ماده 21 در لایحه برنامه ششم توسعه موافقت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار