اصفهان؛

استان اصفهان رتبه اول تعداد اقامتگاه بوم گردی در کشور را دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این استان با 127 اقامتگاه بوم گردی رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،محسن یارمحمدیان امروز در حاشیه بازدید از خانه باغ تاریخی شاکر در آران و بیدگل  افزود: بیشتر این تعداد اقامتگاه در شرق و شمال استان قرار دارد که شهرستان خور و بیابانک در رتبه اول و کاشان در رتبه دوم از نظر تعداد اقامتگاه بوم گردی قرار دارند.
وی بیان کرد: تمام تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این است که اقامتگاه های بوم گردی را در سطح استان گسترش دهد و اولویت را به غرب استان اختصاص داده تا تعادل برقرار شود.
وی با بیان این که افراد زیادی در سطح استان متقاضی بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی هستند تصریح کرد: دولت سیاست حمایتی را در دستور کار خود داشته و به بهره برداران، وام های یک میلیارد ریالی با بهره چهار درصد پرداخت می کند.
یارمحمدیان خانه باغ تاریخی شاکر را بسیار زیبا و مطلوب برای اقامتگاه بوم گردی توصیف کرد و گفت: بزودی مجوز بهره برداری از این مجموعه صادر خواهد شد.
خانه باغ شاکر یکی از زیباترین اثرهای فرهنگی، تاریخی شهرستان آران و بیدگل است که در پنج کیلومتری این شهر در مزرعه حسین آباد واقع شده است.
یارمحمدیان در ادامه افزود: خانه باغ شاکر به عنوان یک اقامتگاه بوم گردی در حال دریافت مجوز بهره برداری است.
آران و بیدگل با دارا بودن بیش از 300 اثر تاریخی شناسایی شده و 129 اثر تاریخی و معنوی ثبت ملی پس از اصفهان و کاشان در رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان قرار دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.