سهم ایران از بازار نفت ژاپن 6.6 درصد شد

صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اکتبر افزایش یافت؛ بطوریکه اکنون 6.6 درصد از نفت موردنیاز این کشور از ایران تامین می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ترند؛ ژاپن در اکتبر 2016 واردات نفت خام خود را روزانه 67 هزار بشکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داد و به 3 میلیون و 55 هزار بشکه در روز رساند. این میزان کاهش معادل 2 درصد از واردات ژاپن است.

 در این میان صادرات نفت ایران به ژاپن روزانه 49 هزار بشکه در اکتبر افزایش یافت و این موضوع موجب شد سهم ایران از بازار واردات نفت این کشور به 6.6 درصد برسد.

واردات نفتی ژاپن از عربستان در اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 205 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به روزانه یک میلیون و ٢٦٢ هزار بشکه رسید. ریاض با داشتن سهم 41 درصدی از واردات این کشور، مهمترین صادرکننده نفت خام به ژاپن است.

مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی گزارش داد صادرات نفت خام امارات‌ متحده‌ عربی در این ماه به ژاپن 9 هزار بشکه در روز، معادل یک درصد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به روزانه 688 هزار بشکه رسید. امارات‌ متحده‌ عربی با داشتن سهم 23 درصدی از واردات ژاپن در جایگاه دومین صادرکننده نفت خام به این کشور قرار دارد.

سهم قطر از واردات ژاپن 7.2 درصد است. این کشور سومین صادرکننده بزرگ نفت خام به ژاپن محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش "پترولیوم اینتلیجنس ویکلی" صادرات نفت خام کویت و ایران به ژاپن به ترتیب در ماه اکتبر 22 و 49 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 214 و 202 هزار بشکه در روز رسید؛ سهم کویت و ایران از واردات ژاپن به ترتیب 7 و 6.6 درصد است.

کویت و ایران به ترتیب چهارمین و پنجمین صادر کننده نفت خام به ژاپن هستند.‎


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار