صالحی‌امیری در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ادبی جایزه جلال آل احمد:

افغانستان پاره تن جهان اسلام است/ مشکلات و مصائب افغانستان را از خود می‌دانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افغانستان پاره تن جهان اسلام است و این کشور نه فقط یک همسایه و هم فرهنگ است بلکه دارای زبان مشترک با ایران است.

افغانستان پاره تن جهان اسلام است/مشکلات افغانستان و مصائب آن را از خود می‌دانیمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری عصر شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ادبی جایزه جلال آل احمد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  افغانستان پاره تن جهان اسلام است و این کشور نه فقط یک همسایه و هم فرهنگ است بلکه دارای زبان مشترک با ایران است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مشکلات افغانستان و مصائب آن را از خود می دانیم و جمهوری اسلامی ایران تا کنون ثابت کرده از ابتدای حرکت جامعه بزرگ افغانستان در کنار انقلابیون بوده و این حمایت از ملت و دولت آن تاکنون ادامه داشته و این حمایت در شکل ادبی و فرهنگی خود را نمایان کرده است.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه امسال دوره نهم جشنواره با حضور فعال داوران و اعضای هیات ژوری برگزار شد. 

صالحی امیری ابراز امیدواری کرد با افزوده شدن بخش ویژه افغانستان در این دوره از جشنواره، جایزه بزرگ بین المللی جلال آل احمد شکل گیرد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر نویسندگان و منتقدان ادبی افغانستان، ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده با مشارکت سایر کشورهای فارسی زبان، نبوغ ادبی بیشتری در این جشنواره گسترش یابد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار