ارتقای هتلینگ در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی همه مناطق تهران

طرح تحول سلامت مهم‌ترین برنامه حوزه سلامت کشور است که باید از ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی آن در بیمارستان‌های تهران که در حاشیه قرار دارند بهر‌ه‌مند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جشنواره ارتقای هتلینگ و پروژ‌ه‌های طرح تحول نظام سلامت گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های ارتقای کلینیک و طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: بهبود فضای ساختاری، افزایش تعداد تخت‌های بستری مطابق استانداردها، پروژه‌های پنج گانه نظیر کلینک‌های ویژه، تخت‌های ویژه ان آی سی یو، آی سی یو وبلوک‌های زایمان، بخش‌های شیمی درمانی و اورژانس‌ها در کنار هتلینگ ارتقا پیدا می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: در راستای توسعه هتلینگ پیشنهادها و توجیهات بیمارستان‌ها با ارسال به معاونت درمان با استانداردها تطبیق داده می‌شود و به دفتر توسعه، هیأت رئیسه دانشگاه و در صورت نیاز به وزارت بهداشت ارائه می‌شود زیرا با طرح هتلینگ نیازمند تجهیز بیمارستان، توسعه نیروهای انسانی متخصص و سایر اقدامات هستیم.

وی گفت: محورهای اصلی طرح تحول در هشت محور گنجانده می‌شوند که امروزه بحث ارتقای هتلینگ از حوزه‌های اصلی پروژه‌های طرح تحول است و می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان کشور باشد.

رحمانی افزود: در استان تهران نیز بسیاری از بیمارستان‌ها در مناطق محروم واقع شده اندو با قرار گرفتن در حاشیه تهران خواستار نیروهای تخصصی و فوق تخصصی جهت ارائه خدمات به مردم این مناطق هستیم و امیدواریم وزارت بهداشت در این حوزه دریغی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ارتقای هتلینگ در بخش روبنایی با رنگ‌آمیزی، بازسازی و تعمیرات و ارتقای تجهیزات همراه بوده است و خوشبختانه با اقدامات زیرساختی و اساسی شاهد ارتقای خدمات بیمارستان‌های کشور خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گزارش پیشرفت پروژه‌های ارتقای هتلینگ و طرح تحول نظام سلامت در مراکز زیرمجموعه این دانشگاه گفت: بازسازی بخش زنان و زایمان، بخش یددرمانی، بخش پیوند، بخش‌های بستری و محوطه‌سازی، اورژانس و بخش اطفال، افزایش تخت ویژه و موارد دیگر در قالب ارتقای هتلینگ خبر مهمی در راستای ارتقای سلامت است و امیدواریم با حمایت از طرح تحول نظام سلامت شاهد ارائه هر چه بیشتر خدمات به هموطنان باشیم.

وی از معرفی مراکز بیمارستانی برتر زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بحث ارتقای هتلینگ و در این جشنواره خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار