سن ازدواج دختران در کشورهای مختلف جهان چقدر است؟

پایگاه اینترنتی ایندیپندنت در مطلبی به بررسی سن ازدواج دختران در کشورهای مختلف جهان پرداخت.

سن ازدواج دختران در کشورهای مختلف جهان چقدر است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ایندیپندنت در مطلبی به بررسی سن ازدواج دختران در کشورهای مختلف جهان پرداخت. سن قانونی ازدواج دختران در کشورهای مختلف جهان متفاوت است. در حالی که بسیاری از کشورها، طبق قوانین سن تعیین‌شده‌ای را برای دختران در نظر گرفته‌اند، در برخی کشورها به واسطه قوانین ضعیف، دختران در سنین خیلی کم با رضایت والدین خود می‌توانند ازدواج کنند.

سن ازدواج دختران در کشورهای اروپایی، روسیه، کانادا، مغولستان، برخی کشورهای جنوب قاره آفریقا، کشورهای آسیای جنوبی شرقی و آمریکای جنوبی بین 15 تا 18 سال تعیین شده است.

کمترین سن قانونی ازدواج در کشورهای عربی است. در این میان، عربستان در صدر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قرار دارد. سن قانونی ازدواج در این کشور 10 سال است و گفته می‌شود دختران کم‌ سن و سال نیز با اجازه پدر می‌توانند ازدواج زودهنگام داشته باشند.

سن قانونی ازدواج در کشورهایی همچون سوریه، عراق، سودان و نیجریه 13 سال است. با این حال، این کشورها به واسطه آنکه تحت سلطه گروه‌های تروریستی قرار دارند با بحران ربوده شدن دختران و ازدواج در سنین بسیار پایین مواجه هستند.

این پایگاه سن قانونی ازدواج در ایران را 9 سال گزارش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار