کرمان؛

خیریه‌ها به‌صورت تخصصی و با برنامه فعالیت کنند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: خیریه‌ها باید شبکه‌سازی و به یکدیگر معرفی شوند.

 خیریه‌ها به‌صورت تخصصی و با برنامه فعالیت کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهرا موسی‌پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی و تعامل با موسسات و خیریه‌های عام‌المنفعه سطح استان کرمان در محل تالار تلاش کرمان خطاب به فعالان موسسات خیریه اظهار داشت: ریشه کار خیر به مسلمانان بر می‌گردد و سخنان پیامبر و امامان در اهمیت کار خیر و نتیجه کار خیر بسیار زیاد است و تاکید دارند که نتیجه کار خیر اول به خود فرد می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید از متفرقه کاری در انجام کار خیر دوری کنیم، اظهار داشت: اگر تلاش‌ها با یک برنامه منسجم باشد دو چندان خواهد شد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه در هر دقیقه هفت معلول در دنیا متولد می‌شوند، ابراز داشت: سهم ایران در این بخش بالا است و آیا اگر خیران ما برای پیش‌گیری از این معلولیت‌ها تلاش کنند بهتر نیست تا اینکه اجازه دهیم معلول‌ها ایجاد شوند و ما دنبال موسسه حمایت از معلولان باشیم.

وی ادامه داد: با داشتن مکان‌هایی برای انجام آزمایشات ژنتیک می‌توانیم از یک بحران در کشور جلوگیری کنیم.

موسی‌پور بیان داشت: باید بخشی از کمک‌ها را برای پیش‌گیری از معلولیت‌ها اختصاص دهیم و ما این آمادگی را برای همکاری داریم و آن‌جایی که توان دستگاه‌های دولتی نبوده، توان خیران بالا رفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند «کمک کردن ما باید بر مبنای توان‌مندی افراد باشد»، و ما جامعه خیران باید برای ماندگاری مردم در روستا و توان‌مندی روستاها کمک کنند.

موسی‌پور تصریح کرد: خیران فعالیت‌های متفاوت انجام می‌دهند و تخصصی شدن خیریه‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید خیریه‌ها شبکه‌سازی و به یکدیگر معرفی شود و خیریه‌ها به‌صورت تخصصی و با برنامه بودن فعالیت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کرمان ، تخصصی ، خیریه ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار