کرمان؛

نگاه خیران به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: نگاه خیران در کشور باید به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

 نگاه خیران به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  زهرا موسی‌پور مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان در همایش مهرریزان موسسه خیریه کوثر در تالار خیام دانشگاه ولی‌عصر‌(عج) اظهار‌ داشت: خیرین بیش از آن که به جامعه خدمت کنند به آخرت خود کمک می‌کنند و سعادت خدمت به جامعه نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برکات هر کار خیر قبل از آن که به کمک‌شونده برسد به فرد خیر می‌رسد گفت: باید جامعه به سمتی برود که خیران ما در حوزه پیشگیری اقدامات خیرخواهانه داشته باشند.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه نگاه خیران در کشور باید به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد افزود: به عنوان مثال وقتی به زوج‌ها‌ی جوان کمک می‌کنیم در حقیقت کمک در تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب‌های فراوان اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه حتما نباید آسیبی برسد تا نسبت به رفع آن اقدام شود تصریح کرد: در بخش معلولیت‌ها سالانه چقدر معلول در سراسر کشور متولد می‌شود و آیا بهتر نیست خیرین ما در بخش پیشگیری از معلولیت‌ها وارد شوند و برای پیشگیری از این موضوع هزینه کنند.

موسی‌پور با بیان اینکه کمک کردن تنها به بیمارستان ساختن نیست تاکید کرد: اگر در حوزه پیشگیری اقدامی نشود هر چند تا بیمارستانی که ساخته شود باز هم کم است و جوابگوی بیماران نیست اما اگر خیران در حوزه پیشگیری از بروز بیماری و معلولیت‌ها وارد شوند نیازی به بیمارستان ساختن نداریم.

وی با اشاره به اینکه امروز وضعیت اعتیاد نابسامان است و در بهترین حالت ما می‌توانیم به بهبودی و ترک افراد مبتلا کمک کنیم گفت: باید خیران در حوزه توانمندسازی افراد معتاد وارد شوند و یقین داشته باشند که این کار بزرگی است و از روی آوردن دوباره این افراد به سمت مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه البته خیرین در سال‌های اخیر جلوتر از دولت‌ها حرکت کرده و شاهد اقدامات بسیار خوبی از سوی آنها بوده‌ایم افزود: ورود مردم در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل اینکه درد را از نزدیک لمس کرده‌اند بسیار موفق‌تر است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار