کرمان؛

اعتیاد مادر همه آسیب‌ها به ویژه خشونت است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: اعتیاد مادر همه آسیب‌های بعدی به ویژه خشونت است و عدم آگاهی افراد به ویژه زنان یکی از دلایل مهم بروز خشونت به‌شمار می‌رود.

اعتیاد مادر همه آسیب‌ها به ویژه خشونت است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان صبح امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  اظهار داشت: بحث خشونت باید مورد توجه باشد و ابعاد آن شناسایی شود و برنامه‌ریزی لازم برای مداخلات به‌هنگام صورت گیرد.

وی بیان داشت: مسائلی که از اعتیاد ایجاد می‌شود، مادر همه آسیب‌های بعدی به ویژه خشونت است و عدم آگاهی افراد به ویژه زنان یکی از دلایل مهم بروز خشونت به‌شمار می‌رود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: باید تلاش شود، دستگاه‌های متولی اقداماتی را آغاز کنند که بتوانند خشونت را کنترل کرده و از سرایت آن به گروه‌های دیگر پیشگیری کنند.

صادق‌زاده از تهیه فیلم با موضوع خشونت توسط بهزیستی استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: این فیلم‌ها را باید بتوانیم در رسانه ملی و شبکه‌های مجازی با هدف جلوگیری از خشونت انتشار دهیم.

وی عنوان کرد: در بحث مهارت‌های زندگی در بین زوج‌ها متوجه این آسیب شده‌ایم که ارائه آموزش‌های غیرکارشناسی و سلیقه‌ای آسیب‌هایی را برای زوج‌ها ایجاد کرده بنابراین تهیه محتوا با استفاده از استادان دارای تجربه و ایده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: 60 کاریکاتور با موضوع خشونت توسط هنرمندان تهیه شده است و این کاریکاتورها را در قالب یک کتاب منتشر کرده‌ایم.

صادق‌زاده یادآور شد: پژوهش علمی با موضوع خشونت در بین زنان خانه‌دار در یکی از مناطق حاشیه‌ای کرمان انجام شده است که بر اساس این پژوهش به این نتیجه رسیده‌ایم، آموزش مهارت‌های گروهی در بروز خشونت علیه این زنان اثربخشی داشته است.

وی ادامه داد: در این زمینه همچنین به این نتایج دست یافته‌ایم که تحصیلات پایین، مصرف مواد مخدر و بیماری‌های روانی از عوامل بروز خشونت در مناطق حاشیه‌ای کرمان است و خشونت روانی، کلامی، جسمی، اقتصادی و جنسی را شاهد هستیم که با یافته‌های بررسی شده در ایران و سایر کشورها مطابقت دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار