اردبیل؛

تکمیل واحد های نیمه تمام مسکن مهر استان اردبیل در اولویت قرار گرفت

استاندار اردبیل گفت: واحد های نیمه تمام مسکن مهر در این استان باید در اولویت قرار گرفته و نسبت به اتمام آنها اقدام شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: بررسی روند اجرای مسکن مهر این استان در 3 سال گذشته نشان می دهد با وجود مشکلات، تاکنون قسمت زیادی از کاستی ها در زمان دولت تدبیر و امید رفع شده ولی هنوز در بخش هایی از جمله برق و آب نواقصی وجود دارد.

وی افزود: حجم زیادی از مشکلات مربوط به مسکن مهر ناشی از این است که متولیان امر وقت به موضوع فقط با هدف تامین سرپناه برای افراد نیازمند نگریسته اند و توجهی به چگونگی برخورداری خریداران این واحدهای مسکونی از امکانات رفاهی مانند آب، برق، گذرگاه های مناسب ،فضای سبز، مدرسه، تلفن، مرکز انتظامی و... نداشته اند.

استاندار اردبیل اتمام عملیات احداث مدارس و مساجد در شهرک های مسکن مهر را ضروری خواند و گفت: آموزش و پرورش باید ساخت مدارس در این شهرک ها را اولویت بندی کند و البته با مشارکت خیران مدرسه ساز هم می توان مدارس و مساجد را احداث و یا تکمیل کرد.

خدابخش با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در ساخت مدارس افزود: این بنیاد، مشارکت خوبی در ساخت مدارس دارد و می توان با کمک آنها مدارس شهرک های مسکن مهر را احداث کرد.

وی به احداث مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: در احداث مسکن روستایی بانک ها باید مشارکت جدی داشته باشند بخصوص در مسکن مددجویان که می توان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)اقدام مناسبی را انجام داد .

وی از بانک ها خواست در پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان اهتمام جدی داشته باشند چرا که سیاست دولت تدبیر و امید تامین مسکن مردم بخصوص مددجویان و افراد فاقد مسکن می باشد .

فرماندار اردبیل هم در این جلسه با اشاره به مشکلات مسکن مهر پیله سحران و شام اسبی اردبیل افزود: یکی از مشکلات این شهرک ها نبود فضای آموزشی است که لازم است آموزش وپرورش در احداث مدارس در این شهرک ها اقدام کند .

جواد زنجانی افزود: 5 مدرسه در شهرک های مسکن مهر اردبیل احداث شده که جوابگوی جمعیت دانش آموزان موجود در این شهرک ها را ندارد و باید به میزان میانگین دانش آموزی مدارس مورد نیاز در این شهرک ها احداث شود .

وی پیشنهاد کرد در شهرک های فاقد مدرسه مدارس غیر انتفاعی با مشارکت بخش خصوصی احداث شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.