همدان؛

افتتاح ۵ مجتمع خدماتی رفاهی در دهه فجر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از افتتاح 5 مجتمع خدماتی رفاهی در دهه فجر خبر داد.

افتتاح ۵ مجتمع خدماتی رفاهی در دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری با اشاره به اینکه  ۱۹ مجتمع خدماتی رفاهی در حال فعالیت هستند افزود: ۵ مجتمع خدمات رفاهی نیز در دهه فجر در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به  عملکرد این اداره کل اشاره کرد وادامه داد: طی سال گذشته ۹/۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری استان جابه‌جا شده است همچنین در ۸ ماهه امسال ۷ میلیون تن کالا جابه‌جا شده است که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در هشت‌ماهه امسال چهار میلیون و ۳۰۲ هزار نفر مسافر جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد مسافر ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد که سیر نزولی آن به دلیل سفر با وسیله نقلیه شخصی و خریدهای اینترنتی است.

وی با بیان اینکه  در استان همدان ۶ مرکز معاینه فنی با مجوز اداره کل راه وجود دارد که معاینه فنی ناوگان سنگین را انجام می‌دهند و به محض اینکه معاینه فنی ناوگان مذکور در تاریخ مقرر صورت نگیرد، کارت هوشمند آن دستگاه غیرفعال خواهد شد و این امر برای جلوگیری از تصادفات ناشی از نقص فنی است یادآور شد:تعداد رانندگان دارای کارت هوشمند استان همدان ۲۱ هزار و ۹۴۰ نفر است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۴۵ نفر رانندگان باری استان همدان و مابقی رانندگان حوزه مسافری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۹ مجتمع خدماتی رفاهی در استان همدان فعال است که ۵ مجتمع دیگر در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید که مجموعاً مجتمع‌های خدمات رفاهی استان به ۲۴ مورد خواهد رسید.

وی ابراز کرد: ۱۴۹ شرکت در زمینه حمل‌ونقل کالا و مسافر در استان همدان فعال است که از این تعداد ۹۶ شرکت در حوزه حمل‌ونقل کالا و ۵۲ شرکت در حوزه حمل‌ونقل مسافر فعالیت می‌کنند که هر شرکت ۷ نفر اشتغال‌زایی را داشته باشد و حدود هزار و ۴۳ نفر در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: سیمان، سیب‌زمینی، سنگ‌آهن، فرآورده‌های نفتی، چغندرقند، گندم و جو بیشترین آماررا در کالاهای جابجا شده استان به خود اختصاص دادند.

رودباری با اشاره به اینکه  تاکنون ۱۱ دستگاه دوربین ثبت سرعت در سطح راه‌های این استان نصب شده است که با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال جاری ۵۵ دستگاه دوربین ثبت سرعت در بین راه‌های این استان نصب خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۱۵ دوربین نظارت تصویری در سطح محورهای استان به‌ویژه در گردنه‌ها وجود دارد که تا پایان سال ۵ دوربین دیگر به این تعداد افزوده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد  ۵۸ دستگاه ترددشمار در سطح محورهای استان همدان وجود دارد که سالانه ۱۱۵ میلیون تردد را ثبت می‌کند و این آمار می‌تواند در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مراکز مربوطه نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از مجموع ۱۵ هزار و ۳۷۹ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۱۳ هزار و ۷۰۵ دستگاه ناوگان باری و هزار و ۶۷۴ ناوگان مسافربری در استان فعالیت دارند.

رودباری بیان کرد: استان همدان دارای ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است که ۲/۳ درصد راه‌های کشور در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: دو هزار و ۴۰۱ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد که ۸۵ کیلومتر معادل ۳/۵ درصد آزادراه‌های کشور در سطح استان است.
وی تصریح کرد: همچنین ۱۵ هزار و ۲۸۳ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد که ۵۹۸ کیلومتر بزرگ‌راه در سطح استان است.

وی با بیان اینکه عملیات راهداری زمستانی از ۱۵ آذرماه جاری آغاز به کار کرده است، افزود: با توجه به اینکه استان همدان در منطقه سردسیر قرار دارد ۳۴ پایگاه راهدارخانه زمستانی در نقاط کولاک خیز فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۹ پایگاه به صورت استیجاری بوده و تنها در زمستان به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ ج
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار