اوحدی مطرح کرد؛

بعد از فاجعه منا رهبری سازمان حج و زیارت را احیا کردند/ اگر نهیب ایشان نبود، ما شرمنده مردم می شدیم/ 6 ماه هر شب کابوس منا می دیدم

رئیس سابق سازمان حج و زیارت تأکید کرد: رفتار پدرانه مقام معظم رهبری بعد از فاجعه منا با کارکنان این سازمان، سازمان را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس سابق سازمان حج و زیارت در مراسم تودیع خود و معارفه سرپرست جدید سازمان حج و زیارت اظهار داشت: اعتقاد قلبی دارم که آن چه سازمان حج و زیارت در سال‌های اخیر انجام داده حاصل همت همه کارگزاران، مدیران و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بوده و دلیلی ندارد که حاصل عملکرد این عزیزان را بگویم.

وی  افزود: سه عامل اساسی و رکن مهم که عصاره بیش از سه سال تجربه و مدیریت در سازمان حج و زیارت بوده را امروز اعلام می‌کنند.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: در فاجعه منا که به عنوان سخت‌ترین فاجعه در تاریخ حج و تاریخ اسلام، در روز دوم مهرماه سال گذشته و روز عید قربان رخ داد، منجر به آن شد که زائران ایرانی و خارجی که در حین ادای فریضه حج جان خود را به دلیل سوء مدیریت، بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود و همچنین دست‌اندرکاران حج عربستان از دست دهند.

اوحدی گفت: هنوز هم تصور آن روزها برای خانواده حج و زیارت سخت است که بیانات مقام معظم رهبری در حادثه منا رکن اصلی و اساسی موفقیت سازمان حج و زیارت در مدیریت آن ایام بود.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اگر نگاه حکیمانه و تدبیر مقام معظم رهبری در حادثه منا نبود، قطعا امروز شرایط متفاوتی را با وضعیت فعلی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: عظمت فعلی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت حادثه منا راه را برای سازمان حج و زیارت باز کرد تا بتواند ذره‌ای از غم و داغ خانواده شهدای منا را با بازگرداندن پیکر شهدا به کشورمان جبران کند.

اوحدی تصریح کرد: دست‌اندرکاران حج عربستان اعتقادی به بازگرداندن پیکر شهدای منا نداشتند که البته به تفکر وهابی آن ها بازمی‌گردد.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 455 ایرانی در حادثه منا شهید شدند، افزود: پیکر 17 شهید ایرانی در این حادثه تا عمدا یا سهوا دفن شدند.

وی گفت: مقام معظم رهبری رکن و عامل اصلی موفقیت ایران در تمام منطقه و دنیا است و سخنرانی وی چند روز پس از فاجعه منا نهیب تاریخی بود که به آینده‌نگری ایشان بازمی‌گردد.

اوحدی با بیان اینکه تا 6 ماه بعد از حادثه منا کابوس فجایع این حادثه را نیز در خواب می‌دیدم، گفت: نگاه ویژه و پدرانه مقام معظم رهبری به بنده و سازمان حج و زیارت باعث شد تا این سازمان احیا شود.

رئیس سابق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عامل دوم موفقیت سازمان حج و زیارت انسجامی است که امروز در مجموعه خانواده این سازمان وجود دارد، تصریح کرد: با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت هر غیرممکنی در این سازمان به ممکن تبدیل شده است.

وی گفت: عامل سوم موفقیت سازمان حج و زیارت ظرفیت عظیم،‌ کارآمد، وفادار،‌ لایق،‌ متعهد و ولایتمدار منابع انسانی است که در خانواده حج و زیارت وجود دارد و در مجموع این سه عامل مذکور باعث دستیابی به قله‌های هدفی بوده‌اند که در سازمان حج و زیارت تعریف شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار