محمدی مطرح کرد؛

همان مسیر قبلی را ادامه می دهیم/ توسعه زیرساخت ها در عراق از اقدامات مثبت اوحدی بود

سرپرست جدید سازمان حج و زیارت با اشاره به مسیر مثبتی که اوحدی در این سازمان در پیش گرفته بود گفت: ما نیز همان مسیر را با همان آهنگ ادامه می دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید محمدی سرپرست جدید سازمان حج و زیارت در مراسم تودیع رئیس سابق سازمان حج و زیارت و معارفته خود به عنوان سرپرست این سازمان اظهار داشت:‌ حرکت سازمان حج و زیارت در سال‌های اخیر بدیع بوده که توانسته‌ایم از حلت روزمره‌گی و جاری خارج شویم، ضمن اینکه فضای همدلی و همکاری در خانواده حج و زیارت و کارمندان این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری به وجود آمده است.

سرپرست جدید سازمان حج و زیارت افزود: بحث توسعه زیرساخت‌های زیارتی در عتبات موضوعی است که متأسفانه رسانه‌ها خیلی به آن توجهی نکرده‌اند، اما سازمان حج و زیارت در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

محمدی تصریح کرد: وقتی حج تمتع و عمره تعطیل شده، این اقدامات توسعه‌ای در زیرساخت‌‌های زیارتی در عتبات آغاز شد و توانستیم تا ظرفیت عتبات را بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: من مسیر و آهنگ فعلی سازمان حج و زیارت را ادامه خواهم داد.

سرپرست جدید سازمان حج و زیارت اظهار داشت: فعالیت غیرمجازها در عتبات علی‌رغم وجود قوانین ویژه از سوی شورای عالی امنیت ملی توانسته مشکلاتی را برای ما به وجود آورد، هرچند که آن ها همچنان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 50 هزار کارمند و کارگزار حج و زیارت در کشور و همچنین 2 هزار و 300 دفتر زیارتی  در امور حج و زیارت و عتبات فعالیت دارند، افزود: باید ظرفیت خدمات به زائران عتبات را توسعه دهیم تا با بهبود این خدمات مانع از حضور جریان غیرمجاز اعزام به عتبات شویم.

*مذاکرات با سعودی ها برای بازگشایی حج به وزارت خارجه محول شده است

حمید محمدی سرپرست جدید سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم معارفه‌ خود به عنوان سرپرست جدید سازمان حج و زیارت و تکریم رئیس قدیم این سازمان در جمع خبرنگاران درباره توقع ایران از عربستان برای از سرگیری حج عمره و تمتع اظهار داشت: انتظارات ما از عربستان همان چیزی است که سال گذشته مطرح شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم تضمینی برای امنیت،‌ تسهیل امکانات و قائل نشدن تفاوت بین زائران ایرانی و سایر کشورها لحاظ شود، اگر سعودی‌ها این توقعات را تأمین کنند، ما نیز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

سرپرست جدید سازمان حج و زیارت درباره تعیین زمانی برای مذاکره با عربستان، گفت: پیگیری این موضوع با وزارت خارجه است و سازمان حج و زیارت در این‌باره دخیل نیست. منتظریم ببینیم وزارت خارجه چه اقدامی می‌کند.

محمدی در ادامه در تشریح مفهوم سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ایجاد وهن در سفر عتبات بین مردم و نظام، بیان کرد: علاقه‌مندی برای حضور در عتبات بسیار زیاد است، در این بین برخی از این علاقه‌مندی استفاده نادرست می‌کنند و خارج از مبادی قانونی زائران را به عراق می‌برند، طبیعتا این کار برای کسب سود بیشتر است که بعضا در حق زائران اجحاف می‌شود. ناهنجاری‌هایی که در این بین پیش می‌آید، سبب وهن مردم شده است.

وی همچنین با تأکید بر توسعه زیرساخت در عتبات عالیات که جزء سیاست‌های این سازمان به شمار می‌آید، افزود: در 3 سال گذشته پروژه‌هایی در مرز و عتبات عالیات اجرا شده بود که برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسید، قرار است این ظرفیت و توسعه منطبق با نیاز زائران افزایش یابد. استانداردسازی مسکن در عتبات عالیات و ارتقا سطح کیفی هتل‌ها که در حال حاضر بسیار پایین است، نیز در دستور کار قرار دارد.

سرپرست جدید سازمان حج و زیارت همچنین مأموریت و سیاست‌اش در سازمان را در ادامه برنامه‌های قبلی دانست و افزود: سیاست کلان ادامه همان مسیر برای ارائه خدمات بهتر به زائران عتبات عالیات و افزایش ظرفیت اعزام و امکانات در عراق است، اگر راه مسدود شده‌ عمره و حج نیز باز شود، این سازمان برای ساماندهی دوباره تشرف زائران به عربستان آمادگی دارد.

وی همچنین درباره پیگیری حقوق شهدای منا با توجه به منویات مقام معظم رهبری در این مورد، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مراکز مرتبط با این موضوع مسؤول پیگیری این حقوق شده‌اند که در عرصه بین‌الملل این وظیفه به وزارت امور خارجه محول شده است، اما سازمان حج و زیارت در داخل نیز اقداماتی برای حفظ نام شهدای منا انجام می‌دهد.

سرپرست جدید سازمان حج و زیارت در ادامه درباره‌ تصمیم این سازمان برای اعزام زائر به سوریه با توجه به آزادسازی بخشی از این سرزمین، گفت: در طول 2 سال گذشته رفت‌ و آمدهایی بین دو کشور صورت گرفت که انتظار ما برای بازگشایی این مسیر، ارائه پیوست امنیتی از سوی دولت سوریه بود، با توجه به تحولات این کشور و آزادسازی حلب، اگر مراجع ایرانی در این‌باره تصمیم بگیرند به شرط ارائه پیوست امنیتی دولت سوریه آمادگی برای اعزام وجود دارد که قطعا در مرحله نخست، این سفرها هوایی خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار