شهرکرد؛

برف کوهرنگ با باران آب شد

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش باران و دمای بالای هوا در چند روز اخیر، برف ارتفاعات شهرستان کوهرنگ را آب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شاهرخ پارسا افزود: طی روزهای اخیر 215 میلیمتر باران در شهرستان کوهرنگ بارید که ارتفاع 45 سانتیمتری برف در این شهرستان را به طور کامل آب کرد.

وی ادامه داد: این در حالیست که سال گذشته در همین روز، ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ 115 سانتیمتر بود و بر اساس میانگین بلند مدت، حد استاندارد ارتفاع برف برای چنین تاریخی باید 55 سانتیمتر باشد.

پارسا، آب شدن برف استان در زمان فصل زمستان را نگران کننده دانست و گفت: برای ذخیره مطمئن آب در استان نیازمند بارش برف هستیم.

وی افزود: با تغییر الگوی بارش ها از برف به باران و آب شدن ارتفاع ناچیز برف در استان، احتمال تداوم خشکسالی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علیرغم بارش قابل توجه باران طی ماه های اخیر در استان و افزایش 23 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از آنجا که آب باران ظرف 48 ساعت از استان خارج و به استان های همجوار سرریز می شود، نقش مهمی در جبران افت آب های زیرزمینی ندارد.

کوهرنگ از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.