اردبیل؛

فعالیت 17 کلینیک تخصصی در استان

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل از فعالیت 17 کلینیک تخصصی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ افشین فتحی در تشریح برنامه‌های اجرا شده طرح تحول نظام سلامت، ایجاد کلینیک‌های تخصصی را از جمله برنامه‌های طرح تحول با هدف برقراری عدالت سلامت دانست.

وی از ویزیت ۴۰۰ هزار بیمار در کلینیک‌های تخصصی استان از بدو آغاز به کار این مراکز خبر داد و گفت: ویزیت بیماران در کلینیک‌ها با تعرفه دولتی ۴۸ هزار ریال انجام شده است.

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل به کاهش پرداختی مردم از ۳۳ درصد به ۷.۵ درصد در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع موجب شده رضایتمندی مردم از خدمات درمانی به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد.

فتحی به افزایش مراجعه و بستری مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: مراجعه به اورژانس‌ها ۱۶ درصد و تعداد بیماران بستری ۹.۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات بهینه در راستای ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها اقدامات متعددی انجام شده و به همین منظور ۲۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل به جذب ۲۴۰ نفر نیرو در بخش خدمات درمانی اشاره و تصریح کرد: همچنین مجوز جذب ۳۰۱ نفر دیگر نیز اخذ شده است.

فتحی در خصوص ماندگاری پزشکان در مناطق محروم نیز گفت: با ارائه بسته‌های تشویقی ۶۰ پزشک متخصص در مناطق محروم ماندگار شدند.

به گفته وی ۹۰ پزشک متخصص و فوق تخصص نیز در بیمارستان‌های دولتی مقیم شده‌اند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، فعالیت ، کلینیک ، تخصصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.