از قطع یارانه نیازمندان تا وعده سود بیشتر بانک ها

طی هفته ای که گذشت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بهبود، اصلاح و برخی از بی توجهی های مسئولان کشور تذکراتی را به مسئولان اجرایی کشور ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته ای که گذشت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بهبود، اصلاح و برخی از بی توجهی های مسئولان کشور تذکراتی را به مسئولان اجرایی کشور ارائه دادند که در این میان می توان به اجرا نشدن برخی از تبصره های قانون بودجه 95 و تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تسریع در ابلاغ آئین نامه اجرایی تبصره 14 این قانون و تسریع جهت رفع معضلات افرادی که به اشتباه یارانه آن ها قطع شده است، اشاره کرد.
 
حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با بیان اینکه هنوز برنامه جامع و بازدارنده ای برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مجتمع های مسکونی وجود ندارد، افزود:  همواره شاهد تبدیل اراضی کشاورزی به مجتمع های مسکونی در غفلت مسئولان بوده ایم که این امر نشان از ضعف وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان ذی ربط دولتی دارد.
 
وی در ادامه  بیان کرد: نبود نظارت دولتی به ساخت و ساز در حاشیه شهر تهران منجر شد به همین منظور خواستار طراحی یک برنامه جامع برای حفظ و نگه داری اراضی کشاورزی هستیم.
 
نوروزی همچنین هماهنگی بین دو وزارتخانه مهم کشور را خواستار شد و افزود: وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی موظف به تهیه یک نقشه راه مناسب برای جلوگیری از گسترش و ادامه پیدا کردن این ماجرا هستند علاوه بر این مجلس شورای اسلامی نیز خواستار رسیدگی و رفع معضلات این چنینی است.
 
شایان ذکر است که این تغییرات علاوه بر هدررفت سرمایه های کلان موجب آلودگی هوا و مشکلاتی از این قبیل خواهد شد و با توجه به اینکه حوزه کشاورزی کشور  بخش سوددهی بوده و یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در رشد اقتصادی محسوب می شود لذا تداوم این امر باعث آسیب دیدگی اقتصاد کشور می شود.
 
بانکداری اسلامی در سراشیبی سقوط
 
وی در  تذکر دوم خود دریافت سپرده قبل از پرداخت وام با سود بیش از 18 درصدی را یک امر غیر شرعی تلقی کرد و افزود: هم اکنون برخی از بانک های کشور هنگام اخذ وام پول اشخاص را به مدت زمان 6 ماه بلوکه می کنند و پس از آن وام با سود بالا اعطا می کنند.
 
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور باید بر مبنای بانکداری اسلامی اداره شود، عنوان کرد: بانک های کشور نباید با وعده های سود بیشتر نباید باعث بروز مفاسد اقتصادی شوند .
 
ماه های سرد را واقعی ببینید!
 
صدیف بدری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تذکری علت افزایش بهای گاز مصرفی در استان اردبیل را از مقامات خواستار شد و گفت: چند سالی است که تعرفه گاز مصرفی برای مناطق سردسیری حدود 40 درصد کمتر از دیگر مناطق کشور بوده و در مناطق سردسیری این رقم به میزان 97 تومان بوده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری ارزان بودن این تعرفه از 6 الی 7 ماه به 5 ماه تقلیل یافته و کاهش این میزان برای مناطق سردسیری از اول آذر ماه اعمال و محاسبه می شود.
 
دیرکرد مسئولان توقف پروژه های عمرانی مناطق سردسیری را به دنبال داشت

بدری در بخش دیگری از سخنانش به مسئله دیرکرد مسئولان جهت تخصیص اعتبارات عمرانی مناطق سردسیر اشاره کرد و افزود: تخصیص این گونه اعتبارات به ماه های مرداد و شهریور موکول شده و از آنجایی که از اواسط شهریور ماه علائم سردسیری در این مناطق بروز می کند لذا این دیرکرد سبب به تعویق انداختن پروژه های عمرانی شده است.

این عضو مجلس شورای اسلامی در پایان تاخیر در ارائه لایحه بودجه 95 به مجلس شورای اسلامی  رامهم ترین بهانه مقامات دولتی دانست و تصریح کرد: این امر سبب دیرکرد مسئولان ذی ربط بود و سبب شد تا مسئولان از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اقدام به تخصیص اعتبارات عمرانی کنند.

به گفته وی با توجه به ارائه به موقع لایحه بودجه 96 امکان تحقق این امر در سال آتی وجود دارد اما تخصیص اعتبارات کلان اندکی دور از انتظار بوده چرا که بودجه نقدی سال 95 برای بخش عمرانی به صورت کامل محقق نشده است.

مردم نگران حذف یارانه خود هستند

در این میان محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر اساس نامه های برخی افراد،  تسریع  در رفع معضلات کسانی که یارانه آن ها به اشتباه قطع شده است، را خواستار شد و در این خصوص تذکری را به ریاست جمهوری ارائه داده بود.

به گفته وی دولت و مسئولان ذی ربط باید به صورت جدی تر با این مسئله برخورد و از بروز چنین تخطی هایی جلوگیری کنند، علاوه بر این دقت دولت باید هنگام انجام عملیات در سامانه ثبت نام بیشتر شود تا کسانی که مستحق دریافت هستند، از دریاف یارانه جا نمانند.

پور ابراهیمی داورانی در پایان حذف دریافت یارانه دهک های پردرآمد را از مقامات دولتی خواستار شد و افزود: به منظور بهبود و اصلاح فضای اقتصادی کشور، این امر گام مثبتی در راستای شفافیت اقتصادی تلقی شده و  توجه به این مسئله باید از طریق بودجه سال آتی نیز در دستور کار مسئولان قرار گیرد.


نماینده

تذکر

شرح

حشمت الله فلاحت پیشه

وزیر اقتصاد و دارایی

تسریع جهت جبران خسارات سرمایه گذاران ثامن الحجج

صدیف بدری

وزیر کشور و رئیس جمهور

تسریع جهت معاهده موافقتنامه اعتبارات عمرانی استان اردبیل

 

حسین نیاز آذری

وزیرجهاد کشاورزی و وزیر کشور

تسریع در خرید مرکبات از باغداران و نیز نیاز به اعزام هیأتی به شهرستان بابل جهت بررسی خسارات وارده به باغداران در اثر برف و سرمای شدید

 

ناهید تاج‌الدین و سیدناصر موسوی لارگانی به اتفاق 12 نفر نماینده دیگر

وزیر نفت

اجرا نشدن قانون معافیت مساجد،حسینیه‌ها،مؤسسات قرآنی از پرداخت هزینه مصرفی گاز

جواد حسینی‌کیا و قاسم جاسمی

وزیر راه و شهرسازی

جویا شدن علت تأخیرهای فراوان پروازهای شرکت هواپیمایی "ایران ایر" در ایام اربعین حسینی به عراق و پاسخگو نبودن مسئولان مربوطه به این موضوع

 

صدیف بدری و نمایندگان استان

وزیر نفت

جویا شدن دلیل افزایش بهای گاز مصرفی در این استان

حسینعلی حاجی‌دلیگانی

رئیس جمهور

سریع جهت پرداخت اعتبارات بیمه تکمیلی ایثارگران و جانبازان

علی کاظمی باباحیدری، بهروز بنیادی، احمد سالک کاشانی، مسعود رضایی و علی محمد شاعری

وزیر جهاد کشاورزی و وزارت صنعت،معدن و تجارت

تسریع جهت پرداخت یارانه باغداران مرکبات

حسن نوروزی

وزیرجهاد کشاورزی

جویا شدن دلیل عدم تدوین نشدن برنامه جامع جهت پیشگیری از تصرفات در اراضی ملی و جویا شدن دلیل عدم تبدیل برنامه جامع جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی

 

مصطفی کواکبیان

وزیر امور اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر کشور

 پاسخگو نبودن مسئولان نسبت به حل معضلات سهامداران پدیده شاندیز

شهاب نادری

وزیر دادگستری، وزیر کشور و رئیس جمهور

جویا شدن دلیل تیراندازی به کوله بران مرز اورامانات که به امر قاچاق کالا مشغول هستند

علی اسماعیلی

وزیر راه و شهرسازی

جویا شدن دلیل توقف پروژه کمربندی نور به رویان به مدت 3 سال

محمد مهدی زاهدی

وزیر اقتصاد و رئیس جمهور

جویا شدن دلیل افزایش بیش از 31 درصدی مالیات برای سال آینده در استان کرمان

محمد مهدی زاهدی

وزیر جهاد کشاورزی

تسریع جهت کاهش استفاده از کودهای شیمیایی برای تهیه محصولات کشاورزی.

 

محمدرضا پورابراهیمی

رئیس جمهور

تسریع در ابلاغ آئین نامه اجرایی تبصره 14 قانون بودجه سال 95 کل کشور و تسریع جهت رفع معضلات  افرادی که به اشتباه یارانه آن ها قطع شده است

علی وقفچی و فریدون احمدی

وزیر راه و شهرسازی

تسریع جهت تکمیل جاده بناب و منجیل طبق مصوبات رهبری در سال 82

امیر خجسته

وزیر راه و شهرسازی

توجه جدی به توسعه فرودگاه همدان و خرید تجهیزات مورد نیاز برای پروازهای داخلی و بین المللی

سلام امینی

وزیر اقتصاد و دارایی

جویا شدن دلیل سوء مدیریت گمرک مرز مهران در خصوص ترانسپورت بارهای ترانزیتی

اقبال محمدی

رئیس جمهور

الزام جهت صدور مجوز برای گازکشی روستاهای منطقه

حسن نوروزی

وزیر اقتصاد و دارایی

جویا شدن دلیل دریافت سپرده گذاری سپرده گذاران قبل از پرداخت وام با سود بیش از 18 درصدی به اندازه یک چهارم وام واریزی و نیز محاسبه سپرده با سود یک صدم درصد

مسعود رضایی

وزیر راه و شهرسازی

جویا شدن دلیل انتصاب نشدن مدیر کل راه و شهرسازی فارس و مشکلات مربوط به راه استان

عین‌الله شریف‌پور

وزیر جهاد کشاورزی

جویا شدن دلیل تخصیص نیافتن اعتبار از محل اعتبارات سازماندهی رودخانه‌های مرزی در قالب آبیاری تحت‌ فشار برای 4500 هکتار اراضی بالادست ماکو

 

عین‌الله شریف‌پور

وزیر نیرو 

تسریع جهت اجرای طرح‌های چند سد در ماکو  

 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
ما که خیلی به یارانه احتیاج داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
تنها منبع درآمد ما یارانه است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عادیان زیدی
۱۷:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۵
یارانه نیازمندان افزایش می یابد، وسود بانکی مانند ۲سال پیش ثابت است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۳ ۱۰ دی ۱۳۹۵
به خدا من به امید یارانه دارم زندگی را میگذرونم
آخرین اخبار