اصفهان؛

مشکلات کشور ناشی از مُدل توسعه بانک جهانی است

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما ناشی از پیاده کردن مُدل(الگوی) اقتصاد غربی و توسعه بانک جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار غلامرضا سلیمانی امروز در آیین افتتاح ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) شهر جدید بهارستان افزود: در این مُدل، محرومان زیر چرخ های اقتصادی له می شوند و این تفکر در دنیای اسلام جایگاهی ندارد.
وی دلیل بالا رفتن آمار بیکاری و وجود مشکلات در عرصه اشتغال و اقتصاد کشور را ناشی از اجرای این الگو دانست و گفت: اکنون نرخ بیکاری در کشور دو رقمی شده است در حالی که با این همه منابع، امکانات و جغرافیای وسیع و سرمایه ها، اگر به نیروهای انقلابی در این عرصه میدان داده می شد، این مشکلات را نداشتیم.
وی یادآور شد: نمونه فعالیت های ما در عرصه دفاع است که در این عرصه توانستیم امنیت و آرامش را در کشور ایجاد کنیم و این مساله، دنیا را متحیر کرد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون در عرصه دفاع، ما الگوی دیگر کشورها هستیم، اما در زمینه های دیگر از جمله اقتصاد، راه نجات ما مقاومت بر ارزش ها، اصول و همچنین ایجاد الگوی اقتصاد مقاومتی است.
سردار سلیمانی افزود: ما در زمینه اقتصادی پیشرفت های زیادی داشته ایم، اما در این عرصه باید بر فرهنگ انقلاب تکیه کنیم تا پیروز شویم.
وی گفت: نزدیک شدن به غرب و آمریکا به مثابه در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتن است و تعجب می کنیم چرا برخی نخبگان معتقدند که راه نجات ما این است که در کنار غرب قرار بگیریم.
وی هشدار داد: برخی می کوشند تا نظرات جوانان را تغییر دهند و به سمت غرب متمایل کنند و این یعنی نفود.
فرمانده سپاه اصفهان با اشاره به فرمایشات امام راحل گفت: وظیفه بسیج، روشنگری است پس ما در همه صحنه ها باید سازماندهی داشته باشیم.
وی افزود: مردم سالاری دینی، هم جنبه رای دادن دارد و هم اینکه برای حل مشکلات و ضرورت های انقلاب باید مردم را بسیج کرد کمااینکه حضور مردم در حماسه 9دی برای پاسخ دادن به یک ضرورت انقلاب بوجود آمد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: با افتتاح ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) شهر بهارستان، چهارمین ناحیه مقاومت بسیج شهر اصفهان راه اندازی می شود.
وی افزود: با کمک مسوولان می توان زیرساخت ها و توسعه این ناحیه را انجام داد تا با راه اندازی آن، جذب جوانان و سازمان دهی مردم برای ضرورت های انقلاب انجام می شود.
سردار سلیمانی با تاکید براینکه فاصله طبقاتی و زندگی اشرافی یکی از تهدیدها علیه انقلاب است، افزود: نباید اجازه دهیم چنین امری شکل گیرد و با این هدف نیز قرارگاه محرومیت زدایی سپاه شروع به کار کرده است.
وی ادامه داد: اکنون درِ بسیج بر روی همه جوانان باز است و باید راه های جذب جوانان را با حفظ اصول انقلاب طراحی و از فناوری، هنر تاتر و سینما، سرود و داستان برای این کار استفاده کنیم.
فرماندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: بهارستان نسبت به بسیاری از شهرهای استان، جمعیت زیادی دارد و نیاز است برخی دستگاه ها ورود فعالی به این شهر داشته باشند.
فضل الله کفیل گفت: شهر جدید بهارستان از نظر کالبدی و توسعه ای مشکلی ندارد، اما نیازمند انسجام فرهنگی است.
وی فعال سازی شورای فرهنگ عمومی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و کارگروه فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین رویکردهایی دانست که می توان بواسطه آن پیشرفت، توسعه و تحرک شهر بهارستان را دنبال کرد.
در آیین افتتاح ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، سرهنگ کفعمی بعنوان اولین فرمانده ناحیه امام حسین شهر جدید بهارستان معرفی شد.
با افتتاح ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، شهر اصفهان دارای چهار ناحیه مقاومت بسیج شد که دو ناحیه در جنوب و شرق و دو ناحیه در شهر اصفهان مستقر است.
شهر جدید بهارستان در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان-شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته کوه کم‌ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته‌است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.