اصفهان؛

نرخ بیکاری در استان اصفهان 2 تا 3 درصد از متوسط کشور بالاتر است

استاندار اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان 2 تا 3 درصد از متوسط کشور بالاتر است که اصلاً قابل قبول نیست و رشد جمعیت مهاجران می‌تواند یکی از علل این مشکل باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در گردهمایی فرمانداران استان اصفهان، اظهار داشت: اصلی‌ترین وظیفه  حکومت‌ها، ایجاد امنیت و آرامش است و مجموعه مدیریت استان و فرمانداران هم باید این موضوع را اصلی‌ترین وظیفه خود تلقی کنند.

وی افزود: علیرغم اینکه کشور در منطقه‌ای قرار گرفته که در اطراف آن دریایی از خون و ناآرامی قرار دارد، اما به برکت وجود امام زمان(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت، ایران در یک آرامش و امنیت مثال‌زدنی قرار گرفته و خوشبختانه با هوشیاری مسؤولان امنیتی و لطف الهی توطئه‌های دشمنان سرکوب شده است.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه آرامش باید از جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و... در جامعه حاکم باشد، گفت: ایجاد این آرامش در تک تک شهرستان‌ها مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

زرگرپور با بیان اینکه دولت تلاش کرده است که با تدبیر برنامه‌های خود را پیش برد و امید را در مردم زنده نگه دارد، عنوان داشت: متأسفانه برخی تلاش خود را در ناامید کردن مردم قرار داده‌اند و مدیران دولت باید در راستای ایجاد امید و دلگرمی به مردم قدم بردارند.

وی با تأکید بر اینکه همه حقایق باید به مردم اطلاع رسانی شود، اذعان داشت: مردم باید از اقدامات صورت گرفته توسط دولت آگاه شوند و بدانند که علیرغم همه مشکلات دولت در حال خدمت به مردم است.

استاندار اصفهان به نزدیک شدن انتخابات اشاره داشت و اضافه کرد: در این زمان بیش از هر زمان دیگر نیازمند ایجاد شور و نشاط اجتماعی هستیم و مجریان انتخابات وظیفه دارند که در راستای حضور حداکثری افراد در انتخابات تلاش کنند.

زرگرپور ادامه داد: برگزاری مناظره‌های انتخاباتی، کرسی‌های آزاداندیشی، نقدها و... می‌تواند در ایجاد شور و نشاط اجتماعی مؤثر باشد.

وی به احتمال انجام تبلیغات زودهنگام در شهرداری‌ها و شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: فرمانداران باید به خوبی شرایط را رصد کنند تا شهرداران و اعضای شوراهای شهر وارد تبلیغات زودهنگام نشوند و به سمت حرکت‌های جذب رأی و کارهای روبنایی نروند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه همچون گذشته اصول و چارچوب مورد نظر برای انتخاب و بقای فرمانداران مد نظر است، مطرح کرد: اصول و چارچوب‌ها باید حفظ شود و ملاک‌ها و معیارها مشخص باشد، اگر این اصول به هر نحوی خدشه‌دار شده باشد حتماً برخورد و اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

زرگرپور با تأکید بر هماهنگی و هم‌افزایی با ائمه جمعه و نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: اصل تعامل  فرمانداران با نمایندگان و ائمه جمعه باید بر ارتقای نقاط مشترک گذاشته شود.

وی به مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: در شروع دولت تورم 45 درصد بود که امروز به 7.2 درصد رسیده است ولی مردم حس نمی‌کنند، چرا که دولت روند افزایش قیمت‌ها و نه قیمت اجناس را کاهش داده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه رشد اقتصادی در سال 91، منفی 5.6 درصد بود و امروز به 6.4 درصد رسیده است، تصریح کرد: رشد اقتصادی بدون نفت 10 درصد افزایش یافته است.

زرگرپور به وضعیت استان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در استان اصفهان 2 تا 3 درصد از متوسط کشور بالاتر است که اصلاً قابل قبول نیست و رشد جمعیت مهاجران می‌تواند یکی از علل این مشکل باشد.

وی با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای بحران زده بررسی شد و در خصوص بیمه و مالیات این کارگاه‌ها تصمیمات خوبی گرفته شد، گفت: با این اقدامات 26 هزار فرصت شغلی تثبیت شد.

استاندار اصفهان به بسته حمایتی دولت برای واحدهای کوچک و متوسط اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح چهار هزار و 256 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند و تا کنون یک هزار و 639 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌ شده‌اند.

زرگرپور ادامه داد: از این تعداد 760 واحد بحران زده با اعتبار 550 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی یادآور شد: اصفهان در تعداد ثبت نام  تولیدکنندگان رتبه اول، در تعداد عقد قرارداد با بانک‌ها رتبه دوم و در حجم ریالی اعتبارات جذب شده نیز رتبه اول را دارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مسائل و مشکلات اساسی استان مسائل اقتصادی است که با این اقدامات صورت گرفته اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها شرایط بهتری داشته است.

زرگرپور در پایان به مشکلات خشک‌سالی و آب اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت بارش‌ها در سرشاخه‌ها نرمال بوده، ولی وضعیت سد متفاوت است و در حال حاضر سد 190 میلیون متر مکعب آب دارد و در استان نیز با کاهش 32 درصد مواجه هستیم که خشک‌سالی تلقی می‌شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار