ساری؛

افکار عمومی بهترین محکمه

افکار عمومی بهترین محکمه برای دریافتی های غیرمتعارف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افکار عمومی با مراجعه به سامانه می توانند میزان حقوق مدیران در هر رده ای را رصد کنند، گفت : بهترین محکمه برای دریافتی های غیرمتعارف افکار عمومی است که هر روزنه ای را برای دور زدن قانون می بندد.

وی با بیان اینکه انبوه مقررات سامانه ثبت حقوق و مزایا را ایجاد کرد، افزود: ایجاد این سامانه تکلیف دولت بوده و دستگاه های نظارتی این سامانه را کنترل می کنند.

وی گفت : با توجه به انبوه مقررات و گستردگی اختیارات مدیران کشور سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران می تواند اطمینان خاطر برای دستگاه های نظارتی و مردم فراهم کند، تا عده ای با استفاده از قوانین و مقررات حقوق های غیرمتعارف دریافت نکنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی گفت:سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات باید حقوق مدیرانی که در معرض دریافت حقوق های غیرمتعارف هستند، همانند مدیران بانک ها و شرکت های خاص را ثبت کنند و ثبت حقوق مدیران رده پایین با دریافتی های اندک چندان ضرورتی ندارد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه قوانین نواقص سبب ایجاد پدیده حقوق های غیرمتعارف شد، افزود: اگر مجلس قوانین مستحکم تصویب می کرد و همه به قانون عمل می کردند و پس از تصویب ده ها قلم آیین نامه اجرایی و دستورالعمل روی قانون قرار نمی گرفت، حقوق های غیرمتعارف ایجاد نمی شد.

وی با اشاره به اینکه وجود قوانین قوی و اجرای آن حتی نیاز به ثبت حقوق و مزایا در سامانه نیست گفت : زمانی که قوانین و مقررات پنهان در گوشه و کنار وجود دارد و عده ای از این قوانین نارس و ناقص استفاده می کنند و حقوق بالا می گیرند، نیاز به ثبت حقوق و مزایا در سامانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.