کرمانشاه؛

اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی در 194 مدرسه سرپل ذهاب

کارشناس مسوول سلامت مدارس سرپل ذهاب با تاکید بر لزوم انجام اقدام های پیشگیرانه در بهداشت دهان و دندان برای سلامت دانش آموزان، از در دست اقدام بودن طرح وارنیش فلوراید تراپی در 194 مدرسه شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛عادل رحمانی زاده افزود: به منظور فرهنگ سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان، طرح وارنیش فلوراید تراپی به طور جامع و گسترده در بین 194 مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم شهر و روستای سرپل ذهاب آغاز شده است.

وی اظهارکرد: ﻃﺮﺡ ﻭﺍﺭﻧﻴﺶ ﻓﻠﻮﺭﺍﻳﺪ ﺗﺮﺍﭘﻲ از اوایل آبان آغاز و تا بهمن امسال دامه دارد که تاکنون 10 هزار دانش آموز شهری و روستایی زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان بهمن امسال بیش از 890 دانش آموز دیگر از خدمات این طرح بهره مند شوند. کارشناس مسوول سلامت مدارس سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، اضافه کرد که اجرای فلوراید تراپی برای دندان های شیری و دایم، تا 50 درصد پوسیدگی های دندان در افراد را کاهش می دهد.

رحمانی زاده گفت: ژل وارنیش فلوراید باعث افزایش مقاومت دندان‌ها در برابر پوسیدگی می‌شود که در این طرح دندان‌های دانش آموزان گروه های هدف با همکاری مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با این ژل شست و شو داده می شوند.

وی افزود: وارنیش فلوراید ماده‌ای موضعی است و بیش از 30 سال است که این ماده در جهان به‌عنوان یک ماده موثر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.